-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Her er Bentleys SUV
Luksusmerket i VW-familien, Bentley, har bestemt seg for å gi et tilbud til de mest kresne SUV-kundene i verden.
Det startet med at de viste frem den dramatiske konseptbilen EXP 9 F på Genève-utstillingen for to år siden, og selv om denne fikk mildt sagt blandet mottagelse, så har de drevet sine planer videre.
I fjor sommer bekreftet ledelsen at en Bentley SUV skulle realiseres, og i vår slapp de et første bilde av den kommende modellen, som avslørte at den heldigvis var mindre ekstrem i uttrykket enn EXP 9 F.
Selv om bilen er godt innpakket i plastkamuflasje kan vi se at den ser mer elegant ut enn konseptet. Våre kilder opplyser at den får et eksklusivt interiør utformet som en dobbel cockpit foran. Det luksuriøse fremheves gjennom utstrakt bruk av skinn, edeltre og metall.
Foreløpig er det ikke kjent hva modellen skal hete, men den skal bygges på VW-gruppens MLB-plattform som også skal benyttes for neste generasjon Audi Q7, VW Touareg og Porsche Cayenne.
Motoralternativene vil trolig bestå av Bentleys 4,0-liters twin turbo V8, og muligens også den kraftige 6,0-liters W12-motoren som brukes i de mest ekstreme modellene.
Bentley har antydet at deres SUV blir blant de raskeste på markedet, med en toppfart på rundt 200 miles (ca. 320 km/t).
Trolig skjer den offisielle lanseringen andre halvår 2015 mens bilen kommer på markedet i 2016, og etterfølges av en hybridmodell påfølgende år.
Det er ikke så vanskelig å tenke seg at de viktigste markedene vil ligge et stykke øst og syd for Bentleys hjemmemarked – Midtøsten og Kina vil nok ta unna en vesentlig del av det meget eksklusive opplaget.