Renault premierer vraking

Det er tøff konkurranse om de norske elbilkundene, og prisnivået er senket i flere omganger. Nå prøver Renault å selge et alternativt budskap.

Publisert Sist oppdatert

Zoe er Renaults elektriske småbil i et marked som har eksplodert det siste året. Hittil i år er det ifølge OFV registrert 13.203 nye elbiler, mot 3.869 i samme periode i fjor, tilsvarende en økning på 240 prosent.

Renault har en beskjeden andel av dette markedet med 175 registreringer hittil i år. I sommer innførte de 30 dagers angrefrist for å få potensielle kunder til å kjøpe deres elbil.

Nå prøver de nok et originalt fremstøt for å lokke kunder til å velge nettopp en Zoe.

- Kom til oss med kvittering på at du har vraket den tilårskomne bilen din, så gir vi en ekstra vrakpant på 25.000 kroner, i tillegg til pengene du fikk fra bilopphuggeren, sier Renault i en pressemelding.

De argumenter videre med at Zoe allerede i utgangspunktet er en rimelig bil med priser som starter på 199.900 kroner.

- Med det solide vrakpant-avslaget i tillegg bør Zoe være et enda mer fristende kjøp for de som har en eldre bil og vurderer å kjøpe en ny bil.

- Kjøperen må vise vrakpantdokumentet før prisavslaget blir gitt. De gamle bilene vil aldri mer rulle på norske veier, og dette er viktig for Renault og avgjørende for å gi avslaget, lover Renault-importøren.

LES OGSÅ: Enklere amming for Zoe

Powered by Labrador CMS