-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Litt vind i luggen
Når man vil kjøre åpent, men ikke så veldig åpent, er en Targa et alternativ. Ideen inspirerte en amerikansk tuner til å gå løs på en Scion med motorsag.
Scion FR er den amerikanske utgaven av bilen vi kjenner som Toyota GT 86 (og Subaru BRZ). Det er Scion som er Toyotas hippe merke i USA, og dermed var det naturlig å plassere den lille sportsbilen under denne paraplyen.
I Genève i fjor vår viste Toyota en toppløs GT 86 i konseptform, og det satte selvsagt ryktene i sving om at denne skulle produseres.
Trolig fant man markedet for lite til at det var interessant, og da er i alle fall en Targa – som er enda mer nisjepreget – helt utelukket.
Men bilen ser unektelig kul ut med sin avtakbare takplate, sin tofargede lakk og tøffe detaljer som et høyt, sentralt eksosanlegg, fete 19-tommers felger og kraftige bremser. Den har også fått økt effekt takket være et Greddy turbo-kit.
Sjalusiet på bakrute får nok enkelte til å mimre om 80-tallets Camaroer.
Mannen bak kreasjonen er Jeremy Lookofsky i tuningselskapet Cartel Customs.
Det var flere andre som hadde brukt Scion som utgangspunkt for egne kreasjoner på Sema Show – her får du servert et par eksempler.