Scion FR-S T1

Scion FR-S T1

Scion FR-S T1

Scion FR-S T1

Scion FR-S T1

Scion FR-S T1

Scion FR-S T1

Scion FR-S T1

Scion FR-S T1

Scion FR-S T1

Scion FR-S T1

Scion FR-S T1

Scion FR-S T1

Scion FR-S T1

Scion FR-S T1

Scion FR-S T1

Scion GT Channel Mines FR-S Concept

Scion GT Channel Mines FR-S Concept

Scion GT Channel Mines FR-S Concept

Scion GT Channel Mines FR-S Concept

Scion GT Channel Mines FR-S Concept

Scion GT Channel Mines FR-S Concept

Scion Speedhunters Maximum Attack FR-S Concept

Scion Speedhunters Maximum Attack FR-S Concept

Scion Speedhunters Maximum Attack FR-S Concept

Litt vind i luggen

Når man vil kjøre åpent, men ikke så veldig åpent, er en Targa et alternativ. Ideen inspirerte en amerikansk tuner til å gå løs på en Scion med motorsag.

Publisert Sist oppdatert

Scion FR er den amerikanske utgaven av bilen vi kjenner som Toyota GT 86 (og Subaru BRZ). Det er Scion som er Toyotas hippe merke i USA, og dermed var det naturlig å plassere den lille sportsbilen under denne paraplyen.

I Genève i fjor vår viste Toyota en toppløs GT 86 i konseptform, og det satte selvsagt ryktene i sving om at denne skulle produseres.

Trolig fant man markedet for lite til at det var interessant, og da er i alle fall en Targa – som er enda mer nisjepreget – helt utelukket.

Men bilen ser unektelig kul ut med sin avtakbare takplate, sin tofargede lakk og tøffe detaljer som et høyt, sentralt eksosanlegg, fete 19-tommers felger og kraftige bremser. Den har også fått økt effekt takket være et Greddy turbo-kit.

Sjalusiet på bakrute får nok enkelte til å mimre om 80-tallets Camaroer.

Mannen bak kreasjonen er Jeremy Lookofsky i tuningselskapet Cartel Customs.

Det var flere andre som hadde brukt Scion som utgangspunkt for egne kreasjoner på Sema Show – her får du servert et par eksempler.

Powered by Labrador CMS