-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Volkswagen Golf
Honda hevder å være verdensmester i bagasjerom i kompaktklassen, men møter heftig konkurranse fra hybride Toyota Auris og ikke minst fra klasseleder VW Golf.
- Innledning
Golf i sjuende generasjon er virkelig en moderne, komfortabel og komplett familiebil hvor kjøreegenskaper tas på største alvor. Likevel er dens viktigste styrke merkevaren.
Ingen andre biler i kompaktklassen tilbyr samme grad av sosial aksept. Om du ikke aner hva du skal kjøpe, gjør du det sosialt tryggeste kjøpet ved å velge Golf. Alle kommer til å nikke anerkjennende, og ingen kommer til å kommentere bilvalget. Ikke rart at den ender som bestselger år etter år både i Norge og i Europa.
Golf byr på testens mest presise styring og beste kjøreopplevelse.
Vår test-Golf stiller med 1,4 liter/122 hk bensinmotor mot Auris 136 hk og Civic med hele 142 hk. Målingene skulle snart gi oss et mer nyansert bilde. Golf har mye dreiemoment og samtidig er motoren kombinert med klassens beste dobbeltclutch girkasse.
Takket være elegante skift akselererte Golf i testen fra 0-100 km/t på 10,2 sekunder, som er hele 2,3 sekunder bedre enn Auris og 1,8 sekunder bedre enn Civic. I alle målte akselerasjonstider vant Golf og gjør den derfor til en betydelig raskere (og for mange sikrere) bil ved forbikjøringer.
Bagasjerommet på Golf laster 1620 liter. Det er ikke størst i testen, men holder til de fleste behov. 0,60 liter/mil i forbruk er midt mellom de to testbilene og ikke oppsiktsvekkende lavt. Forrige gang vi testet en Golf med samme motor endte forbruket på 0,59 liter per mil.
LES VIDERE:
- Innledning
- VW Golf
- Honda Civic
- Toyota Auris
- Vårt valg
- Testvurdering og poeng VW Golf
- Testvurdering og poeng Honda Civic
- Testvurdering og poeng Toyota Auris