-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Fremtidens 5-serie
Det tar mange år å utvikle nye bilmodeller, så her har våre spionfotografer kommet over en modell som ligger langt inn i fremtiden.
Dagens modell har vært på markedet siden 2010, så den har fortsatt noen år igjen å leve. Likevel tikker klokken ubønnhørlig mot en ny generasjon 5-serie, men denne lanseres ikke før tidligst i 2016.
Selv om bilen er godt kamuflert er det enkelte detaljer som røper at dette er neste generasjon av den populære BMW-modellen, som nye dørhåndtak, andre luftinntak, ny layout på A-stolpen og dørene og enkelte designelementer som skiller den fra dagens 5-serie.
Ny kurs
Designen skal være influert av Vision Connected Drive som vi møtte i Genève våren 2011, og som skal stake ut designretningen til neste generasjon BMW-modeller. Vi får nok en bedre forsmak på hva vi har i vente når den nye 7-serien lanseres mot slutten av 2015.
Plattformen og mange av komponentene blir fortsatt felles for 5-, 6- og 7-serien. Det innebærer blant annet at CFRP (karbonfiberforsterket plast) brukes i strukturer så vel som i karosserideler som tak, panser, koffertlokk osv. for å holde vekten lavest mulig.
Halve seksere
Drivlinjene vil i stor grad også bli felles for de ulike modellene, men utvalget blir naturligvis mer begrenset for 6- og 7-serien.
Vi skal ikke se bort fra at de rimeligste modellene i 5-serien kan få tresylindrede motorer, både for diesel og bensin – eller «halve seksere» som BMW gjerne betegner den som. For 15 år siden var det utelukket med noe mindre enn rekkeseksere i denne modellserien.
Legg merke til at modellen på bildet har et ekstra «tankdeksel» på forskjermen – det er fordi dette er en plug-in hybrid, noe BMW har lovet skal innføres på alle modellserier i årene fremover.