-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Fremtidens 5-serie
Det tar mange år å utvikle nye bilmodeller, så her har våre spionfotografer kommet over en modell som ligger langt inn i fremtiden.
Dagens modell har vært på markedet siden 2010, så den har fortsatt noen år igjen å leve. Likevel tikker klokken ubønnhørlig mot en ny generasjon 5-serie, men denne lanseres ikke før tidligst i 2016.
Selv om bilen er godt kamuflert er det enkelte detaljer som røper at dette er neste generasjon av den populære BMW-modellen, som nye dørhåndtak, andre luftinntak, ny layout på A-stolpen og dørene og enkelte designelementer som skiller den fra dagens 5-serie.
Ny kurs
Designen skal være influert av Vision Connected Drive som vi møtte i Genève våren 2011, og som skal stake ut designretningen til neste generasjon BMW-modeller. Vi får nok en bedre forsmak på hva vi har i vente når den nye 7-serien lanseres mot slutten av 2015.
Plattformen og mange av komponentene blir fortsatt felles for 5-, 6- og 7-serien. Det innebærer blant annet at CFRP (karbonfiberforsterket plast) brukes i strukturer så vel som i karosserideler som tak, panser, koffertlokk osv. for å holde vekten lavest mulig.
Halve seksere
Drivlinjene vil i stor grad også bli felles for de ulike modellene, men utvalget blir naturligvis mer begrenset for 6- og 7-serien.
Vi skal ikke se bort fra at de rimeligste modellene i 5-serien kan få tresylindrede motorer, både for diesel og bensin – eller «halve seksere» som BMW gjerne betegner den som. For 15 år siden var det utelukket med noe mindre enn rekkeseksere i denne modellserien.
Legg merke til at modellen på bildet har et ekstra «tankdeksel» på forskjermen – det er fordi dette er en plug-in hybrid, noe BMW har lovet skal innføres på alle modellserier i årene fremover.