-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Cadillac med 640 hester
Det er en del amerikanske biler vi gjerne skulle sett i Norge. Nå lanserer Cadillac en modell som moser BMW og AMG når det kommer til muskler.
Nye CTS-V er ifølge Cadillac den kraftigste bil som noensinne er produsert i merkets 112-årige historie.
Her kommer både BMW M5 og Mercedes E63 AMG til kort, for hør bare hva denne bilen varter opp med av ytelser – 640 hestekrefter og et dreiemoment på 855 Newtonmeter er vesentlig mer enn tyskerne har å fare med.
Men de matcher ikke Dodge som har lagt hele 707 hester i sin Charger SRT Hellcat.
Råskap
Det er en kompressormatet V8 på 6,2 liter som sørger for de massive kreftene. Resultatet er en toppfart på hele 200 miles (322 km/t) og en aks-tid til 60 mph (96 km/t) på 3,7 sekunder. Dette er ytelser nesten på nivå med en Corvette Z06 – med andre ord helt rått!
Girkassen er en 8-trinns automat som kan overstyres via hendler på rattet. Og for å maksimere akselerasjonen er bilen utstyrt med «launch control».
Panser i karbonfiber er standard, og flere komponenter kan bestilles i det lette materialet for den som ønsker å perfeksjonere doningen sin. En rekke detaljer er finpusset for å optimalisere aerodynamikken.
Race-preppet
Chassis og bremser er derivert fra racing-verdenen. Magnetic Ride tilpasser dempingen mens Brembo har ansvaret for stopp-avdelingen.
Foran finner du Michelin Pilot Super Sport dekk i dimensjon 265/35ZR19 mens bakhjulene er i dimensjon 295/30ZR19.
Innendørs er det Recaro-stoler, semsket skinn og karbonfiber som sørger for at man befinner seg i en sportslig ramme.
Cadillac CTS-V debuterer i Detroit i midten av januar. Prisen i USA er foreløpig ikke kjent, men den blir nok latterlig lav sett med norske øyne.