-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Fremtidens landmann
Countryman er Minis bestselger i Norge. Selv om den nylig fikk et ansiktsløft er neste generasjon på gang.
Den største Mini-modellen debuterte i 2010, og ble raskt bestselger blant Mini-modellene i Norge. Men å være størst i Mini-familien betyr ikke at man er fullverdig familiebil, den er for eksempel mindre enn en Golf.
Men nå som en femdørs Mini er lansert, kan en ny Countryman posisjonere seg for å møte konkurransen fra en kommende Audi Q1.
Vokser
Trolig betyr det at den blir en del større enn dagens modell og får enda klarere SUV-preg. Klassiske Mini-detaljer som runde hovedlys, en forkrommet grill og en buet frontrute blir selvsagt overført til nykommeren.
Som neste generasjon BMW X1 og 2-serie Active Tourer skal den bygges på UKL1-plattformen, noe som innebærer drift på forhjulene eller på alle fire. Plattformen skal etter hvert danne grunnlag for en rekke modeller fra Mini og BMW.
Familietur
Her er Countryman og fetter X1 fotografert sammen da de kjørte ut fra en bensinstasjon i det nordlige Sverige.
Som dagens Countryman kommer også etterfølgeren i flere motorversjoner, 3- og 4-sylindrede, opp til toppmodellen John Cooper Works.
Legg merke til at det står Hybrid Test Vehicle på bilen – BMW har uttalt at samtlige modeller får ladbare hybrid-varianter i fremtiden, og det vil gjelde for Mini-modellene også.
Mer på gang
Det er ventet flere nye Mini-modeller i årene fremover, blant annet en ny Clubman og en cabriolet.
En sporty toseter kan også komme, basert på den lekre konseptbilen Superleggera som vi møtte på fjorårets Villa d’Este. Denne vil i så fall erstatte dagens Roadster og Coupé og bli en direkte konkurrent til nye Mazda MX-5 og Audi TT.
For å tekkes kinesiske kunder skal Mini også være i ferd med å utvikle en sedan og en MPV, men disse vil trolig ikke finne veien til Europa.