-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Skreddersydd plug-in
I tillegg til konseptbilen Prologue lanserte Audi to ladbare hybridbiler i Shanghai.
Dette er biler tilpasset kinesiske ønsker og utslippsregler. Bor du i Shanghai kan du nemlig glemme å få skilter på en bil med høye utslipp, plug-in hybrider er derimot ansett som «snille».
Les om : Audis tredje prolog
Allerede under lanseringen av nye Q7 avslørte Audi at den får hybrid drivlinje som alternativ til diesel- og bensinmotorer. Hybrid i europeiske utgave betyr en treliters dieselmotor som sammen med elmotoren leverer en total effekt på 373 hester.
Men kineserne er mer lunkne til diesel, så i Q7 e-tron 2.0 TFSI har Audi i stedet kombinert en bensinmotor med elmotoren. Samlet effekt er 367 hk og maks dreiemoment 700 Newtonmeter.
Null til hundre går unna på 5,9 sekunder og potensiell toppfart er 220 km/t.
Snittforbruket er oppgitt til 0,25 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 60 gram per kilometer. Rekkevidden på ren eldrift er oppgitt til 53 kilometer.
Trives du bedre litt nærmere bakken er A6 L e-tron et alternativ. Her benytter Audi sin lange A6 som kun produseres i Kina.
Drivlinjen består av en toliters bensinmotor samt elmotor, men samlet effekt er noe mer beskjeden, 245 hk, og maks dreiemoment er 500 Newtonmeter.
Audi lover aks til 100 km/t på 8,4 sekunder og toppfart på 210 km/t. Snittforbruket er oppgitt til 0,22 l/mil (CO2: 52 g/km) og rekkevidden på ren eldrift 50 kilometer.
Begge de nye modellene skal være klare for Kina i 2016. Men er altså ikke aktuelle for Europa og Norge.