-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Dette koster ladbar BMW X5
Nå er den norske prisen på BMW X5 xDrive40e klar, selv om bilen ikke kommer til landet før i november.

- Siden bildene av X5 xDrive40e ble sluppet i mars har vi opplevd stor interesse i markedet, sier Christian Gottschalk, markeds- og kommunikasjonsdirektør i BMW Norge.
Han mener den neppe blir mindre når BMW-importøren nå kan fortelle prisen på bilen: Fra 809.900 kroner.
Les også: BMW lenserer ladbar X5
Energieffektiv
BMW X5 xDrive40e kommer med firehjulsdriftsystemet xDrive i kombinasjon med et innovativt plug-in hybridsystem. Det gir bilen høy energieffektivitet, med svært lavt utslipp og forbruk.
Drivlinjen eDrive består av en firesylindret bensinmotor med BMW Twinpower Turboteknologi og en synkron elektrisk motor som samlet yter 313 hestekrefter.
Drivstoff-forbruket er 0,33 liter/mil med et CO2-utslipp på 77 gram/km. Bilen klarer 0 til 100 km/t på kun 6,8 sekunder.
Ved elektrisk kjøring (inntil 120 km/t) med fulladet batteri har bilen en rekkevidde på 31 kilometer. Batteriet kan lades i vanlig stikkontakt, med BMW iWall eller på offentlig ladestasjon.
Les også: Plug-in på alt fra BMW
Tre kjøremodi
Med Auto eDrive-knappen i midtkonsollen kan du selv velge om du vil kjøre i AUTO, MAX eDrive eller sparemodus.
Med Auto eDrive styres drivlinjen sømløst mellom eldrift og bensinmotoren. Med MAX eDrive kjører BMW X5 xDrive40e utelukkende på elektrisk kraft, som resulterer i null utslipp.
For å spare plass er batteriet plassert under gulvet i bagasjerommet, som rommer 500 til 1720 liter.
Les også: BMW fornyer 3-serien
Mye utstyr
Ifølge den norske importøren leveres bilen med et høyt nivå av standardutstyr, som blant annet inkluderer Adaptivt understell med luftfjæring bak og navigasjonssystemet Professional.
BMW Remote app gjør det mulig å kontrollere batteriets ladetilstand, finne offentlige ladestasjoner og sjekke kjørehistorikk via en smarttelefon. Varme- og ventilasjonsfunksjoner kan også fjernstyres via app’en.
BMW har tidligere opplyst at bilen vil lanseres i Norge i november.