-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Dette koster ladbar BMW X5
Nå er den norske prisen på BMW X5 xDrive40e klar, selv om bilen ikke kommer til landet før i november.
- Siden bildene av X5 xDrive40e ble sluppet i mars har vi opplevd stor interesse i markedet, sier Christian Gottschalk, markeds- og kommunikasjonsdirektør i BMW Norge.
Han mener den neppe blir mindre når BMW-importøren nå kan fortelle prisen på bilen: Fra 809.900 kroner.
Les også: BMW lenserer ladbar X5
Energieffektiv
BMW X5 xDrive40e kommer med firehjulsdriftsystemet xDrive i kombinasjon med et innovativt plug-in hybridsystem. Det gir bilen høy energieffektivitet, med svært lavt utslipp og forbruk.
Drivlinjen eDrive består av en firesylindret bensinmotor med BMW Twinpower Turboteknologi og en synkron elektrisk motor som samlet yter 313 hestekrefter.
Drivstoff-forbruket er 0,33 liter/mil med et CO2-utslipp på 77 gram/km. Bilen klarer 0 til 100 km/t på kun 6,8 sekunder.
Ved elektrisk kjøring (inntil 120 km/t) med fulladet batteri har bilen en rekkevidde på 31 kilometer. Batteriet kan lades i vanlig stikkontakt, med BMW iWall eller på offentlig ladestasjon.
Les også: Plug-in på alt fra BMW
Tre kjøremodi
Med Auto eDrive-knappen i midtkonsollen kan du selv velge om du vil kjøre i AUTO, MAX eDrive eller sparemodus.
Med Auto eDrive styres drivlinjen sømløst mellom eldrift og bensinmotoren. Med MAX eDrive kjører BMW X5 xDrive40e utelukkende på elektrisk kraft, som resulterer i null utslipp.
For å spare plass er batteriet plassert under gulvet i bagasjerommet, som rommer 500 til 1720 liter.
Les også: BMW fornyer 3-serien
Mye utstyr
Ifølge den norske importøren leveres bilen med et høyt nivå av standardutstyr, som blant annet inkluderer Adaptivt understell med luftfjæring bak og navigasjonssystemet Professional.
BMW Remote app gjør det mulig å kontrollere batteriets ladetilstand, finne offentlige ladestasjoner og sjekke kjørehistorikk via en smarttelefon. Varme- og ventilasjonsfunksjoner kan også fjernstyres via app’en.
BMW har tidligere opplyst at bilen vil lanseres i Norge i november.