-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Her er neste BMW M5
Det er fortsatt noen år til du får se denne på veien, men her er tidlige bilder av BMWs neste muskelsedan.
Dagens 5-serie kom på markedet i 2010, så den nærmer seg utfasing. Vi har tidligere sett spionbilder av neste generasjon femmer, men her er det muskuløse M5 som har våget seg ut på en tidlig testtur fra BMWs testsenter ved Nürburgring.
Den nye 5-serien lanseres trolig sent 2016, men det tar nok ytterligere et års tid før M5 er på plass. Sent 2017 eller tidlig 2018 er realistisk timing.
Evolusjon
Vi forventer at neste 5-serie blir en evolusjon, og det samme gjelder M5 som vil bli utstyrt med en oppdatert versjon av dagens 4,4-liters twin turbo V8, trimmet opp til nærmere 630 hester (fra dagens 560). Det må til for å møte økt konkurranse fra Mercedes-AMG og Audi.
Skjønt BMW vinner ofte konkurransen om å ha de mest dynamiske kjøreegenskapene, selv om de skulle tape muskelkrigen på papiret.
Neste M5 skal bygges på en ny plattform (samme som nye 7-serien), og det alene kan medføre en vektreduksjon på rundt 100 kg, noe som er viktig når det gjelder dynamiske kjøreegenskaper og redusert forbruk.
Nye valgmuligheter
Tro mot tradisjonene vil M5 ha bakhjulsdrift som standard, men for første gang får den ifølge våre kilder mulighet for xDrive firehjulsdrift. Det kan nok friste flere nordmenn til å vurdere M5 som et alternativ.
Det spekuleres også i at BMW kan bli fristet til å lage en M5 Touring for å møte Audis RS6 Avant og Mercedes-AMG E63 T S – to stasjonsvogner med masse muskler og firehjulsdrift.