-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Gedigen Hyundai
Hos oss er Hyundai mest kjent for melk-og-brød produkter. Men de vil ha et ord med i laget i de mer luksuriøse segmentene også.
Hyundai benyttet Los Angeles County Museum of Art (LACMA) da de avduket sin nye konseptbil til en engere krets.
Snart får litt flere se Vision G Concept Coupe på Pebble Beach – der avvikles nemlig den årlige Concours d’Elegance søndag 16. august.
Global
– Bilen ble designet etter innspill fra våre designere verden rundt, men ble ledet av vårt amerikanske team, sier Peter Schreyer, president og toppsjef for Hyundai/Kia design. – Vi ønsker at designen skal fremheve bilens ytelser, uten at det blir vulgært eller for jålete.
Sentralt i utviklingen er begrepet «chivalry» - et sammensatt ord som best kan beskrives som at man ikke trenger å skrike for å bli lagt merke til og respektert. Til tross for størrelse og dramatisk linjer ønsker Schreyer at Vision G skal fremstå som realistisk og nøktern.
I bevegelse
Eksteriøret kjennetegnes av et langt panser, høy skulderlinje og coupé-formet tak. Bilen skal gi inntrykk av å være i konstant bevegelse, selv når den står stille.
- Det er tross alt stort sett når den står stille at eieren ser bilen sin, sier Christopher Chapman, sjef for Hyundais amerikanske designsenter og ansvarlig for Vivion G.
Motoren i konseptbilen er hentet fra konsernets «delehylle» - en 5,0-liters V8 med 420 hestekrefter og et dreiemoment på 519 Newtonmeter.
Vision G er nok primært rettet mot markedene i Nord-Amerika og Midtøsten samt nyrike russere og kinesere. Men den luksuriøse Hyundai Genesis selges i utvalgte europeiske markeder – blant dem er ikek Norge.