Opel avduker ny Astra i Frankfurt
GMs toppsjef Mary Barra og Opel-sjef Dr. Karl-Heinz Neumann
Opel avduker ny Astra i Frankfurt
GMs toppsjef Mary Barra og Opel-sjef Dr. Karl-Heinz Neumann
Opel avduker ny Astra i Frankfurt
GMs toppsjef Mary Barra og Opel-sjef Dr. Karl-Heinz Neumann
Opel avduker ny Astra i Frankfurt
GMs toppsjef Mary Barra og Opel-sjef Dr. Karl-Heinz Neumann
Opel avduker ny Astra i Frankfurt
GMs toppsjef Mary Barra og Opel-sjef Dr. Karl-Heinz Neumann
Opel avduker ny Astra i Frankfurt
GMs toppsjef Mary Barra og Opel-sjef Dr. Karl-Heinz Neumann
Opel Astra Sports Tourer

Opel Astra Sports Tourer

Opel Astra Sports Tourer

Opel Astra Sports Tourer

Opel Astra Sports Tourer

Opel Astra Sports Tourer

Opel Astra Sports Tourer

Opel Astra Sports Tourer

Opel Astra Sports Tourer

Opel Astra Sports Tourer

Opel Astra Sports Tourer

Opel Astra Sports Tourer

Opel Astra Sports Tourer

Opel Astra Sports Tourer

Opel Astra Sports Tourer

Opel Astra Sports Tourer

Opel Astra Sports Tourer

Opel Astra Sports Tourer

Opel Astra Sports Tourer

Opel Astra Sports Tourer

Her er nye Astra

Opel viser to nye utgaver av Astra i Frankfurt. For Norges del blir stasjonsvognen den viktigste.

Publisert Sist oppdatert

Vi har allerede omtalt nye Astra etter en snikpremiere hos Opel Norge, men når bilen debuterer offisielt i Frankfurt, står varianten som er viktigst for Norge også på scenen – Astra Sports Tourer.

De ytre målene på nykommeren er omtrent identiske med den utgående modellen, men takket være en helt ny plattform med lettere materialer og nye motorer, er den inntil 200 kg lettere.

Vektfordeler
Det slår positivt ut med tanke på forbruk og utslipp, og gir dermed dobbelt effekt for norske avgifter som er basert på både vekt og utslipp. Dessuten gir det et godt grunnlag for mer dynamiske kjøreegenskaper.

Opel lover bedre innvendig plass både foran og bak, og med nedfelte bakseter har bagasjevolumet økt med 80 liter til 1630 liter. Som femseter tar dagens modell 500 liter, og vi kan regne med at nykommeren har minst samme kapasitet, selv om dette foreløpig ikke er oppgitt.

Baksetet er delt i forholdet 40:20:40, og på biler med nøkkelfri adkomst kan bakluken åpnes ved å føre foten under støtfangeren – meget praktisk når du har hendene fulle av handleposer.

Moderne drivlinjer
Under panseret finner vi Opels nye motorfamilie med effektspenn fra 95 til 200 hestekrefter, de samme som for 5-dørsutgaven. En helt ny motor som debuterer i Frankfurt er 1,6 Ecotec Direct Injection Turbo med 200 hk og et dreiemoment på 300 Nm.

Astra leveres i tre utstyrsnivåer, og de høyeste nivåene inneholder utstyr du normalt ikke finner i kompaktklassen – blant annet IntelliLux LED hovedlys som sørger for blendingsfritt fjernlys.

Femdørs Astra kommer til Norge i november, men allerede i begynnelsen av oktober skal vi prøvekjøre bilen og formidle våre inntrykk.

Tilhører du de drøyt 50 prosentene som foretrekker stasjonsvogn, må du vente til våren 2016.

Opel har nå bekreftet prisene for nye Astra Sports Tourer. Mens du tidligere måtte bla opp 17.000 kroner ekstra for stasjonsvogn, er differansen nå bare 10.000.

Veil. priser Opel Astra 5-dørs

Astra EDITION

1.0 Turbo ECOTEC® 105 hk Direct Injection ecoFLEX - M5

224 900

1.6 CDTI ECOTEC® 110 hk ecoFLEX - M6

234 900

Astra INNOVATION

1.0 Turbo ECOTEC® 105 hk Direct Injection ecoFLEX - M5

244 900

1.4 Turbo ECOTEC® 150 hk Direct Injection - M6

264 900

1.4 Turbo ECOTEC® 150 hk Direct Injection - A6

284 900

1.6 CDTI ECOTEC® 110 hk ecoFLEX - M6

254 900

1.6 CDTI ECOTEC® 136 hk - A6

284 900

Astra PREMIUM

1.0 Turbo ECOTEC® 105 hk Direct Injection ecoFLEX - M5

269 900

1.4 Turbo ECOTEC® 150 hk Direct Injection - M6

289 900

1.4 Turbo ECOTEC® 150 hk Direct Injection - A6

309 900

1.6 CDTI ECOTEC® 110 hk ecoFLEX - M6

279 900

1.6 CDTI ECOTEC® 136 hk - A6

309 900

Tillegg for Sports Tourer

10.000

Powered by Labrador CMS