-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Porsche ser fremover
Her ser du to fremtidige Porsche-modeller som har ett felles mål.
Porsche har nettopp lansert faceliftede utgaver av 911 – for første gang med turbo over hele fjæla. Det var et grep Porsche var nødt til å ta for å møte stadig strengere utslippskrav.
Men de kan ikke hvile lenge på sine laurbær – snart blir kravene så strenge at det nærmest blir umulig å komme utenom en form for elektrifisering.
Hybridteknologi
Porsche har allerede ladbare hybridutgaver av Panamera og Cayenne i tillegg til supersportsbilen 918 Spyder, men i fremtiden må de nok også tilby en hybrid 911.
I tillegg kan de komme til å bygge en ren el-utgave av 911, slik Audi har gjort med R8 e-tron og Mercedes AMG med SLS E-Cell. Men jeg kan ikke se for meg at det skulle bli noen suksess hos 911-fans.
Det vi ser på disse bildene er en bastard med teknologi som kommer på markedet når åttende generasjon 911 lanseres i 2018, pakket inn i dagens 911-skall.
Åttende generasjon 911 skal bygges på en modifisert utgave av dagens plattform (MMB), og vi kan regne med at den blir lett gjenkjennelig. Hver nye 911-generasjon er en evolusjon fra den forrige, aldri noen revolusjon.
Cayman
Den andre bilen, som er nesten umaskert, er en facelifted Cayman. Den får bare kosmetiske endringer i eksteriøret samt oppgradert interiør med nytt infotainment-system.
Men også for Cayman og den åpne halvbroren Boxster blir endringen først og fremst å finne i motoravdelingen.
Porsche har uttalt offisielt at de skal innføre firesylindrede motorer i 2016-modellen av Cayman, uten å gå mer i detalj. Vi kan regne med at de fortsatt vil holde seg til boxere, men ryktene vil ha det til at de kan bli meget kompakte, helt ned i 1,6 og 2,0 liter.
Toppmodellene vil som i dag få over 300 hestekrefter – det er fullt mulig å hente ut fra en 2,0-liter med avansert turboteknologi. Et godt eksempel på det er AMGs 2-liter med 381 hk.