Porsche 911: Porsche ser fremover - BilNorge.no
img
img
img
img
img
img
img
def bilnytt biljobb Bil FirmaBil YrkesBil Motorbransjen Default forside meny
bilde
img img img img img img
18 bilder i galleri
Porsche ser fremover
SPIONBILDER: Her ser du to fremtidige Porsche-modeller som har ett felles mål.
Biltester:
bsgif Biltester
Norges største samling biltester fra bladet Bil (1996-2019).

Twitter RSS
bsgif

Porsche har nettopp lansert faceliftede utgaver av 911 – for første gang med turbo over hele fjæla. Det var et grep Porsche var nødt til å ta for å møte stadig strengere utslippskrav.

Men de kan ikke hvile lenge på sine laurbær – snart blir kravene så strenge at det nærmest blir umulig å komme utenom en form for elektrifisering.

Hybridteknologi
Porsche har allerede ladbare hybridutgaver av Panamera og Cayenne i tillegg til supersportsbilen 918 Spyder, men i fremtiden må de nok også tilby en hybrid 911.

I tillegg kan de komme til å bygge en ren el-utgave av 911, slik Audi har gjort med R8 e-tron og Mercedes AMG med SLS E-Cell. Men jeg kan ikke se for meg at det skulle bli noen suksess hos 911-fans.

Det vi ser på disse bildene er en bastard med teknologi som kommer på markedet når åttende generasjon 911 lanseres i 2018, pakket inn i dagens 911-skall.

Åttende generasjon 911 skal bygges på en modifisert utgave av dagens plattform (MMB), og vi kan regne med at den blir lett gjenkjennelig. Hver nye 911-generasjon er en evolusjon fra den forrige, aldri noen revolusjon.

Cayman
Den andre bilen, som er nesten umaskert, er en facelifted Cayman. Den får bare kosmetiske endringer i eksteriøret samt oppgradert interiør med nytt infotainment-system.

Men også for Cayman og den åpne halvbroren Boxster blir endringen først og fremst å finne i motoravdelingen.

Porsche har uttalt offisielt at de skal innføre firesylindrede motorer i 2016-modellen av Cayman, uten å gå mer i detalj. Vi kan regne med at de fortsatt vil holde seg til boxere, men ryktene vil ha det til at de kan bli meget kompakte, helt ned i 1,6 og 2,0 liter.

Toppmodellene vil som i dag få over 300 hestekrefter – det er fullt mulig å hente ut fra en 2,0-liter med avansert turboteknologi. Et godt eksempel på det er AMGs 2-liter med 381 hk.

toolbar_print.gif Printervennlig versjon   toolbar_mail.gif Tips en venn   Del på facebook   twitter   tilbake.gif  Tilbake til forside
annonse

logotest
Påmelding til daglig nyhetsbrev.
  
   
pix pix pix
pix pix pix pix
pix     pix
 
pix     pix
pix     pix
   
pix     pix
pix     pix
pix   pix

 
Annonse: