-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Lang Jaguar
Jaguar har allerede en lang versjon av sin luksusmodell. Men skal man lykkes i verdens største bilmarked, er det en fordel å ha flere bein å stå på.
Her er beviset for at Jaguar planlegger en strukket utgave av XF. De har jo allerede en XJ L, og det er faktisk den varianten av luksuslimousinen som selger best globalt.
Mens Jaguar XJ er en konkurrent til Audi A8, BMW 7-serie og Mercedes S-Klasse, er XF i segmentet under, der vi finner A6, 5-serie og E-Klasse.
Men både i denne klassen og klassen under vil kineserne ha lang akselavstand – derfor strekker Jaguar seg nå for å møte dette behovet. Bokstavelig talt.
Generasjon 2
En ny XF ble lansert på høstens bilutstilling i Frankfurt og de første bilene er så vidt ankommet Norge. Foreløpig er det kun sedanen som er lansert, de som vil ha stasjonsvogn må smøre seg med tålmodighet til neste år.
Nye Jaguar XF leveres med bakhjulsdrift eller firehjulsdrift og er basert på Jaguar Land Rovers nye plattform, kalt iQ[AI].
Firehjulsdrift er et must i dette segmentet, og andelen er for oppadgående hos de tyske produsentene.
Hos BMW har ifølge OFV www.ofvas.no 57,5 % av nye biler registrert i Norge per 31/10 firehjulsdrift. AWD-andelen hos Audi og Mercedes er henholdsvis 47,8 og 38,5 prosent.
Det er ikke tilfeldig at bilen på bildene testes på Nürburgring – Jaguar har som mange andre produsenter testanlegg knyttet til den legendariske banen.