-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Kias hybride HUV
Kia viser de første skisser av Niro – en hybrid SUV som kommer til Norge på høsten.
Bilen vises ikke i Detroit, men skal debutere på bilutstillingen i nabobyen Chicago om en måneds tid. Likevel kunne de ikke dy seg for å slippe litt informasjon og droppe de første skissene når de likevel hadde oppmerksomheten fra verdens bilpresse.
Nå kaller de den forresten ikke SUV, men HUV – for Hybrid Utility Vehicle. Hvorfor tenkte ikke Lexus på den vrien da de lanserte verdens første HUV, RX 400h, for over ti år siden?
To verdener
Bilen er designet i tett samarbeid mellom Kias designsentre i California og Sør-Korea.
Ifølge Kia er Niro den første modell som skal bygges på deres dedikerte eco-plattform, og de lover et CO2-utslipp på under 90 g/km basert på den europeiske NEDC-syklusen takket være kombinasjonen av en nedskalert bensinmotor og elmotor.
Men Kias eco-plattform er neppe veldig forskjellig fra Hyundais plattform som skal danne grunnlag for en modell med tre forskjellige eco-drivlinjer.
Vi vet nemlig at Niro først lanseres som vanlig hybrid høsten 2016, men at den i 2017 også kommer som ladbar hybrid. Og da mangler vi jo bare en ren elbil for å få samme palett som Hyundai skal tilby med sin Ioniq.