-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Kias hybride HUV
Kia viser de første skisser av Niro – en hybrid SUV som kommer til Norge på høsten.
Bilen vises ikke i Detroit, men skal debutere på bilutstillingen i nabobyen Chicago om en måneds tid. Likevel kunne de ikke dy seg for å slippe litt informasjon og droppe de første skissene når de likevel hadde oppmerksomheten fra verdens bilpresse.
Nå kaller de den forresten ikke SUV, men HUV – for Hybrid Utility Vehicle. Hvorfor tenkte ikke Lexus på den vrien da de lanserte verdens første HUV, RX 400h, for over ti år siden?
To verdener
Bilen er designet i tett samarbeid mellom Kias designsentre i California og Sør-Korea.
Ifølge Kia er Niro den første modell som skal bygges på deres dedikerte eco-plattform, og de lover et CO2-utslipp på under 90 g/km basert på den europeiske NEDC-syklusen takket være kombinasjonen av en nedskalert bensinmotor og elmotor.
Men Kias eco-plattform er neppe veldig forskjellig fra Hyundais plattform som skal danne grunnlag for en modell med tre forskjellige eco-drivlinjer.
Vi vet nemlig at Niro først lanseres som vanlig hybrid høsten 2016, men at den i 2017 også kommer som ladbar hybrid. Og da mangler vi jo bare en ren elbil for å få samme palett som Hyundai skal tilby med sin Ioniq.