-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Lukten av Fords premium
Etter å ha luktet seg fram med Mondeo, oppgrader Ford i løpet av året modellene S-Max, Kuga og Edge til Vignale-konseptet.
– Norge har en eksepsjonell høy Titanium-andel. Derfor tror vi at mange av våre kjøpere er villig til å oppgradere ytterligere, sier Anne Sønsteby, informasjonsdirektør i Ford.
Vignale-konseptet har som mål å gi bilkundene en premium eie- og bruksopplevelse, og omfatter oppgradering både av bilmodeller og forhandleranlegg.
Det er bakgrunnen for at Ford nå utvider Vignale-konseptet til å omfatte mer enn bare Mondeo og de fem forhandlerne som er gjort om til FordStore.
I løpet av 2016 inkluderes flerbruksbilen S-Max samt SUV-ene Kuga og Edge. Antallet FordStore planlegges utvidet til 15 i løpet av året.
Merverdi
Men forhandlerstrukturen i Norge gjør at Ford utad kommer til å fokusere tyngre på merverdien som legges inn i bilene og mindre på oppgraderingen av forhandlernettet.
– Vi mener at utstyrspakken i seg selv forsvarer Vignale-tillegget, fortsetter Sønsteby.
Rent konkret byr Vignale på detaljer utvendig som løfter det visuelle inntrykket.
Det heksagonutformede signaturmønsteret i grillen gjør Vignale gjenkjennelig på avstand. Mønsteret går også igjen i bilens setetrekk. Interiøret inneholder materialkvaliteter som normalt hører hjemme i langt dyrere biler.
Gjennom tre sentralt plasserte mikrofoner fanger dessuten «aktiv støykontroll» opp lydbildet inne i bilen, analyserer dette og sender via audio-anlegget ut motlydbølger for å dempe opplevd støy.
Ekstraservice
Eiere av Vignale-biler kan også når som helst få bilen vasket gratis hos forhandleren, men konseptet inkluderer ikke dekkhotell i prisen.
Informasjonsdirektøren er overbevist om at Vignale styrker Fords merkevare i Norge.
Ford priser Mondeo Vignale cirka 70.000 kroner over Titanium-varianten. Hos Ford er oppfatningen at tilsvarende utstyr koster langt mer hos merker som definerer seg som premium.
Samtidig er det nettopp kunder som sikter oppover Ford ønsker å fange opp.
Mondeo Vignale stasjonsvogn, som er klart mest interessante variant i Norge, prisstarter på 472.000 kroner.
Vignale inngår som en del av Fords generelle oppgradering av forhandlernettet til FordStore. I FordStore selges naturligvis kun Fords modeller. Dedikerte selgere og personlig kundemottaker møter kunden i Vignale-loungen.
Forhandlere som ikke er FordStore kan også selge Vignale-modellene, men da via en FordStore. Ford håper at nye ti av totalt 49 forhandlere (65 med underforhandlere) oppgraderer.