-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Mazdas smarte tak
Mazda har satt tak på sin MX5. Og samtidig bygget på noe som likner en fastback fra siden. Smart løsning.
Nå har vi ikke fått noen tekniske detaljer ennå, men slik det ser ut har Mazda klart å utstyre sin MX5 med et metalltak, som kan felles ned, uten at det går ut over verken utseende eller bagasjeplass.
Sannsynligvis straffes det ikke så tungt i kilo-avdelingen heller. Eller med andre ord: kanskje veier det ikke så mye mer heller.
Løsningen er i hvert fall elegant og gir denne lille barchettaen et helt annet uttrykk.
Dessuten er den original og overraskende. Alle hadde jo ventet et eller annet som foldet seg ned under bagasjelokket – slik som på de forrige generasjonene.
Utseendet er jo endret dramatisk. Fra siden ser det ut som den er i ferd med å vokse seg til en fastback. Men dette er jo et bedrag, de to bøylene bak hodene på de innsatte gjør jo ikke stort annet enn å skape enn unnskyldning for å gjemme bort det lokket som skjuler tak og bakluke når det hele er slått ned.
En svært elegant vellykket løsning ser det ut som. På bildene i hvert fall.
Dette er heldigvis en produksjonsbil, men når denne utgaven kommer til Norge aner vi ikke. Ei heller hvor mye dyrere den blir. Men helt sikkert med de spesifikasjonene vi allerede kjenner.
Det eneste vi egentlig vet er at den heter MX5-RF og at RF betyr Retractable Fastback.
Les om da vi prøvekjørte nye MX-5 her.