-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Kompakt BMW for Kina
BMW lanserer en kompakt sedan som kun skal selges i Kina. Målet er å nå de yngste målgruppene.


Kina er verdens suverent største bilmarked – ja faktisk større enn USA og Japan til sammen. I fjor ble det solgt 24,5 millioner nye biler der, og da strekker produsentene seg selvsagt langt for å møte etterspørselen – selv om kineserne ber om unike produkter med begrenset salg andre steder.
Vi vet jo at nyrike kinesere vil ha forlengede utgaver av store og mellomstore sedaner, og at mange produsenter skreddersyr biler som dette.
Men etter hvert som flere vanlige kinesere får bedre råd, vokser nå den mer eksklusive delen av kompaktsegmentet meget raskt.
Og det er her BMW sammen med sin kinesiske alliansepartner Brilliance prøver seg med en kompakt sedan.
Vi skjønte at noe slikt var på gang i fjor høst da de viste BMW Concept Compact Sedan på Guangzhou Motor Show.
Og i kjent BMW-ånd er den endelige produksjonsmodellen svært lik konseptet.
BMW hevder at 1-serie sedan er den mest sportslige modellen i sitt segment. Bilen er lett gjenkjennelig gjennom nyregrillen, de runde LED-lyktene og klassiske proporsjonene, selv om det hele er krympet i en så kompakt bil.
Det er foreløpig sparsomt med tekniske detaljer, men vi regner med at 1-serie sedan følger oppskriften fra konseptbilen og skal bygges på BMW/Minis UKL-plattform, hvilket innebærer forhjulsdrift som standard.
Firehjulsdrift er neppe noe tema her, selv om plattformen gir rom for det.
Hele bilen, inkludert drivlinje, skal bygges i Kina, der BMW nylig åpnet en ny motorfabrikk for 3- og 4-sylindrede bensinmotorer i Shenyang.