-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Porsche i krystallkulen
Porsche har gått fra å produsere noen få sportsbiler til over 200.000 biler i året. Flere modeller skal sørge for videre vekst.
Plattformen til nye Panamera er utviklet med tanke på flere karosserivarianter. Allerede i 2012 viste Porsche Panamera Sport Turismo Concept, og vi har ved flere anledninger vist spionbilder som beviser at modellen er under utvikling. Her ser du den i fri utfoldelse på Nordsløyfa.
Vi blir meget forundret om ikke Panamera Sport Turismo dukker opp i produksjonsdrakt på en av de store bilutstillingene i 2017, kanskje allerede i Genève i mars.
Og kanskje kommer det enda flere varianter av Panamera – det har florert rykter om både cabriolet og coupé så lenge at vårt datamanipulerte bilde ble laget allerede i 2011.
Cayenne Opus III
Etter Panamera står Cayenne for tur – dagens modell kom på markedet i 2010 og fikk et ansiktsløft for et par år siden. Det er snart et år siden vi viste spionbilder av neste Cayenne under testing i Lappland.
Debut i løpet av 2017 er realistisk for tredje generasjon Cayenne, modellen som virkelig satte fart i Porsche-salget.
Image versus volum
Porsche er nøye med å ivareta sitt image, og vil i overskuelig fremtid forbli et nisjemerke. Derfor vil du alltid måtte betale mer for en Porsche enn for en tilsvarende bil fra andre produsenter, men hvor mye mer kan de spre seg uten at imaget vannes ut?
Vår leverandør av spionbilder, Automedia, har tatt fantasien til hjelp for å illustrere hvordan en lillebror til Macan (Majun) og Panamera stasjonsvogn (Pajun) vil kunne ta seg ut.
Det foreligger ingen offisielle informasjoner om slike modeller, men det betyr ikke at ikke Porsche diskuterer hva disse kan gi av økt volum og inntjening. Vurderingen er selvsagt hvor mye det økte volumet eventuelt vil påvirke omdømmet.