-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Porsche i krystallkulen
Porsche har gått fra å produsere noen få sportsbiler til over 200.000 biler i året. Flere modeller skal sørge for videre vekst.
Plattformen til nye Panamera er utviklet med tanke på flere karosserivarianter. Allerede i 2012 viste Porsche Panamera Sport Turismo Concept, og vi har ved flere anledninger vist spionbilder som beviser at modellen er under utvikling. Her ser du den i fri utfoldelse på Nordsløyfa.
Vi blir meget forundret om ikke Panamera Sport Turismo dukker opp i produksjonsdrakt på en av de store bilutstillingene i 2017, kanskje allerede i Genève i mars.
Og kanskje kommer det enda flere varianter av Panamera – det har florert rykter om både cabriolet og coupé så lenge at vårt datamanipulerte bilde ble laget allerede i 2011.
Cayenne Opus III
Etter Panamera står Cayenne for tur – dagens modell kom på markedet i 2010 og fikk et ansiktsløft for et par år siden. Det er snart et år siden vi viste spionbilder av neste Cayenne under testing i Lappland.
Debut i løpet av 2017 er realistisk for tredje generasjon Cayenne, modellen som virkelig satte fart i Porsche-salget.
Image versus volum
Porsche er nøye med å ivareta sitt image, og vil i overskuelig fremtid forbli et nisjemerke. Derfor vil du alltid måtte betale mer for en Porsche enn for en tilsvarende bil fra andre produsenter, men hvor mye mer kan de spre seg uten at imaget vannes ut?
Vår leverandør av spionbilder, Automedia, har tatt fantasien til hjelp for å illustrere hvordan en lillebror til Macan (Majun) og Panamera stasjonsvogn (Pajun) vil kunne ta seg ut.
Det foreligger ingen offisielle informasjoner om slike modeller, men det betyr ikke at ikke Porsche diskuterer hva disse kan gi av økt volum og inntjening. Vurderingen er selvsagt hvor mye det økte volumet eventuelt vil påvirke omdømmet.