-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Sports-offensiv fra Mercedes
En GT4 bil og en runderekord på Nürburgring, pluss en soft-sporter – alt på innsiden av en uke. Mercedes svinger seg.
Vi kan hoppe over E Klasse Coupé. Dels fordi vi har behandlet den her allerede, og dels fordi den egentlig ikke hører hjemme i denne avdelingen.
Selv om halve vitsen med det vi kommer til å fortelle om nå er at snille, profitable produksjonsbiler som E-Coupéen kommer til å speile seg i glansen fra de råe, og derfor selge enda bedre.
Først var det AMG GT R, bilen som debuterte på gressteppet på Goodwood i sommer.Alle visste jo at den var ganske potent, men Goodwood er ikke akkurat arenaen for slikt.
Det er derimot Nürburgring, og da bilen endelig fikk klar bane, fortalte den tydelig om hva som bodde i den.
Ring-rekord
Ny produksjonsbil-rekord for de 20,8 kilometerne. Det vil si, det er visst en liten reservasjon. Vi snakker om rekorden for bakhjulsdrevne produksjonsbiler. Det er visst en fire-fem biler med drift i andre ender eller overalt, som har vært kjappere.
7.10.9 er fort – jeg husker første (og nesten eneste) gangen jeg bryt 10 minutters grensen. Fortere gikk ikke an, var jeg overbevist om.
Mercedes sier at det var åpenbart at den nye bakhjulsstyringen var sterkt medvirkende til den gode tiden. Aktiv aero under bilen og den råeste av ni mulige traksjons-settinger bidro sikkert også. Og ifølge de nøytrale som var til stede fantes det ikke en slick i mils omkrets.
«Folkeracer»
Men nesten samtidig viste AMG-sjefen Tobias Moers at han hadde ment alvor da han sa at han skulle skaffe dem en racerbil hvis det nå var akkurat det de ønsket.
Den er har sin basis i GT R og er ganske enkelt døpt GT4, men stort mer enn at den ser ekstremt tøff ut aner vi ikke. Hvilken motor den skal bruke for eksempel.
Vi kan selvfølgelig gjette, det er mulig vi vil se den samme turbofrie 6,2-liters motoren som også GT3 bruker, men det kan også bli 4-liters twin turboen fra GT R-bilen.
Aner ikke.
Tøff konkurranse
Men med de svære vingene og åpninger som sladrer om racingfart ved drivstoff-stopp er foreløpig mer enn nok.
Men det må selvfølgelig bli skikkelig substans under skallet. Her skal de møte GT4-utgaven av McLarens 570S – som har vært i sving i snart ett år. Ford kommer med sin versjon av Mustang og det er en GT4 versjon av BMWs M4 på gang.
I tillegg er det alle de velkjente konkurrentene fra Chevrolet, KTM, Aston Martin, Maserati, Porsche selvfølgelig, er det noen jeg har glemt? En av de mest vitale seriene på racing-kalenderen for tiden.