-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Svanesang for Type R
Honda gir sine britiske entusiaster en siste mulighet til å sikre seg et eksemplar av dagens Civic Type R. Selvsagt skjer det gjennom en spesialutgave i begrenset opplag.
Honda lanserer Civic Type R Black Edition. Den skal kun bygges i 100 eksemplarer og blir de siste utgavene av dagens modell som forlater samlebåndet på Honda-fabrikken i Swindon. De hundre er allerede på vei til britiske forhandlere.
Sort dominerer både eksteriør og interiør, med rødt som kontrastfarge – blant annet på flankene av den store hekkspoileren.
Generasjonsskifte
Når produksjonen av dagens modell stopper, girer fabrikken om for å produsere nye Civic som jeg skal prøvekjøre allerede neste måned og som kommer i salg fra mars / april. En ny Type R er ventet allerede i andre halvår.
Det er ikke mer enn halvannet år siden vi kjørte dagens Type R på Slovakia Ring, etter at Honda hadde vært uten den mest sportslige varianten i nesten fem år. De klarte nemlig ikke å komme ned i akseptable utslipp på sugemotoren i forgjengeren og måtte ty til pustehjelp.
Balansegang
Dagens Type R er utvilsomt den mest ekstreme av GT-modellene i kompaktklassen, noe som nødvendigvis går på bekostning av komfort. Turbomotoren yter 310 hk ved 6500 omdreininger og har et dreiemoment på 400 Newtonmeter fra 2500 omdreininger.
Det blir spennende å se hvilken linje de legger seg på med nykommeren. Jeg regner med den blir minst like ekstrem, men håper de tar noen grep for å hente frem litt mer komfort for hverdagsbruk utenfor banen. Der er tross alt der man tilbringer mesteparten av tiden.