-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
AMG med egen sedan
Den står som konsept i Genève, nå er den allerede fotografert under testing på veien.
Mercedes-AMG GT Concept er et av de absolutte høydepunktene på årets Genève-utstilling; en elegant firedørs sedan, med coupé-aktige proporsjoner bakover.
Det har lenge versert rykter om at AMG vil lansere en eksklusiv firedørs-modell bygget på egen plattform, og ikke basert på en av sedanene i Mercedes’ ordinære modellutvalg.
Den kan komme litt fortere enn vi kanskje trodde, for nå – bare halvannen uke etter avdukingen i Genève – har våre spionfotografer klart å finne bilen ute på gata, akkurat passe tildekket med kamuflasje.
Nok til å gjemme vekk de siste smådetaljene, men ikke nok til å skjule det som kan bli verdens råeste firedørs-bil.
Spionbildene avslører at de smale og elegante baklyktene også blir med i produksjonsmodellen. AMG selv har sagt at både bak- og frontlyktene er helt nyutviklet, kanskje er det noe basert på lyskonseptet Daimler har utviklet sammen med Fraunhofer-instituttet, Hella og Osram i det siste.
Modifisert sportsbilplattform
Plattformen er sannsynligvis en modifisert utgave av den AMG GT bygges på. For å få plass til fire dører (og sannsynligvis fire mennesker), har nok AMG flyttet motoren fremover og over forakselen – mens AMG GT har den så langt bak at den i praksis er mellom akslene.
Konseptet i Genève var også prydet med EQ Power+-logoer.
EQ er navnet på Mercedes’ visjon for elektriske drivlinjer og mobilitetsløsninger – sleng på «Power» bak, så har du også en tilknytning til Formel 1 og hybridpakka som gir krefter til Lewis Hamiltons firmabil.
Men i motsetning til AMGs kommende ultrahypersuperbil (fuglene vet hvor langt vi skal trekke slike begrep etter hvert), vil ikke AMGs firedørs-bil ha F1-teknologi under skallet.
I stedet snakker vi om en hybridifisering av drivlinjen til AMG GT:
4-liters V8-motor pluss el-motorer for en samlet effekt på over 800 hestekrefter. Ikke usannsynlig vil disse kreftene fordeles til alle fire hjul.
En DTM-drøm?
Slik effekt betyr gjerne null til hundre på under tre sekunder – men jeg er nok mest spent på hvordan AMG tenker å pakke alt dette. El-motorer foran, slik at bilen er forhjulsdreven i elektrisk modus? Eller bare plassert i tilknytning til girkassa et sted, med et firehjulsdriftsystem ikke ulikt det i siste E63 AMG?
Tiden vil vise, men det bør i hvert fall være liten tvil om at dette er en bil som fort kan sette alt av M3-er, C63-er og RS-er i skyggen.
Og, sånn helt på siden, dette vil fort kunne bli tidenes barskeste DTM-bil også …