-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
AMG med egen sedan
Den står som konsept i Genève, nå er den allerede fotografert under testing på veien.
Mercedes-AMG GT Concept er et av de absolutte høydepunktene på årets Genève-utstilling; en elegant firedørs sedan, med coupé-aktige proporsjoner bakover.
Det har lenge versert rykter om at AMG vil lansere en eksklusiv firedørs-modell bygget på egen plattform, og ikke basert på en av sedanene i Mercedes’ ordinære modellutvalg.
Den kan komme litt fortere enn vi kanskje trodde, for nå – bare halvannen uke etter avdukingen i Genève – har våre spionfotografer klart å finne bilen ute på gata, akkurat passe tildekket med kamuflasje.
Nok til å gjemme vekk de siste smådetaljene, men ikke nok til å skjule det som kan bli verdens råeste firedørs-bil.
Spionbildene avslører at de smale og elegante baklyktene også blir med i produksjonsmodellen. AMG selv har sagt at både bak- og frontlyktene er helt nyutviklet, kanskje er det noe basert på lyskonseptet Daimler har utviklet sammen med Fraunhofer-instituttet, Hella og Osram i det siste.
Modifisert sportsbilplattform
Plattformen er sannsynligvis en modifisert utgave av den AMG GT bygges på. For å få plass til fire dører (og sannsynligvis fire mennesker), har nok AMG flyttet motoren fremover og over forakselen – mens AMG GT har den så langt bak at den i praksis er mellom akslene.
Konseptet i Genève var også prydet med EQ Power+-logoer.
EQ er navnet på Mercedes’ visjon for elektriske drivlinjer og mobilitetsløsninger – sleng på «Power» bak, så har du også en tilknytning til Formel 1 og hybridpakka som gir krefter til Lewis Hamiltons firmabil.
Men i motsetning til AMGs kommende ultrahypersuperbil (fuglene vet hvor langt vi skal trekke slike begrep etter hvert), vil ikke AMGs firedørs-bil ha F1-teknologi under skallet.
I stedet snakker vi om en hybridifisering av drivlinjen til AMG GT:
4-liters V8-motor pluss el-motorer for en samlet effekt på over 800 hestekrefter. Ikke usannsynlig vil disse kreftene fordeles til alle fire hjul.
En DTM-drøm?
Slik effekt betyr gjerne null til hundre på under tre sekunder – men jeg er nok mest spent på hvordan AMG tenker å pakke alt dette. El-motorer foran, slik at bilen er forhjulsdreven i elektrisk modus? Eller bare plassert i tilknytning til girkassa et sted, med et firehjulsdriftsystem ikke ulikt det i siste E63 AMG?
Tiden vil vise, men det bør i hvert fall være liten tvil om at dette er en bil som fort kan sette alt av M3-er, C63-er og RS-er i skyggen.
Og, sånn helt på siden, dette vil fort kunne bli tidenes barskeste DTM-bil også …