-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Volvo-søsken på test
Volvo får ikke være alene om sin nye plattform. Her er to slektninger fra Lynk&Co. På hvert sitt kontinent.
En av BilNorges faste lesere, Vebjørn Sandvik, har sendt oss de første bildene i denne serien. Han var på en liten bilferie i Nord-Europa da han kom over denne bilen i Lybekk.
De viser Lynk&Co 01 – selskapets første SUV / Crossover som vi så langt kun har sett i konseptform og godt kamuflert på tidlige spionbilder.
Bilen skal etter planen på markedet i Kina allerede i år, mens Europa og USA står for tur om et par år.
CMA-plattformen som ligger under er utviklet i Sverige av selskapet CEVT og er den samme som benyttes for nylig lanserte Volvo XC40.
Den vil etter hvert også finne veien til flere modeller i Volvos 30-serie.
Ifølge data Vebjørn Sandvik har innhentet er bilen 9 cm lengre enn en XC40, mens bredde og akselavstand er tilnærmet like. Den er utstyrt med en kraftig bensinmotor med 258 hestekrefter.
Her finner du tekniske data og priser for Volvo XC40
Den andre bilen er knipset i Colorado i USA og viser Lynk&Co 03, en kompakt sedan som i volum omtrent tilsvarer Volvo V40.
Den får en front som har mye til felles med konseptbilen vi har sett, men får en mer konservativ tre-boks design – ingen spesiell favorittfasong i Nord- og Vest-Europa, men pop i USA og Kina samt Øst- og Syd-Europa.
Det er nok en av grunnene til at testbilen oppholder seg i USA.