-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Dette kan bli neste Mazda3, kommer i 2019
Dette er en sniktitt på neste generasjon av Mazda3, presentert som konseptet KAI på Tokyo Motor Show.
Naturligvis vil ikke Mazda si at dette er skissen til neste Mazda3 med antydet lansering rundt 2019, men hva skal ellers hensikten være med å teste ut designelementer på en kompaktbil med stor bakluke for et stort hjemmepublikum om det ikke var for å sende signaler og forberede kundene på hva som kommer?
Tidligere i høst gikk Mazda ut med detaljer om Skyactiv X-teknologien, bensinmotorteknologien og arkitekturen de legger til grunn for kommende biler. Du kan lese detaljert om det her.
KAI konseptet står på Tokyo Motor Show og er det andre fluepapiret til Mazda ved siden av lekre Vision Coupé. På japansk betyr KAI pioner, og Mazda3 er jo nettopp pioneren i Mazda-porteføljen.
Det snakkes ofte om hvor historisk VW Golf er med røtter tilbake til 1974. Husk da at Mazda 323 kom rett etterpå, i 1977, og skulle hjelpe Mazda noen år senere til å bli det mest kjøpte bilmerket i Norge. Overgangen til navnebetegnelsen 3 handler kun om et navnebytte, og ikke noe annet.
Når erstatteren for dagens Mazda3 trolig kommer i 2019, blir den Mazdas første modell på en ny, skalerbar plattform. Men selv om bensinmotorteknologien allerede er kjent, kommer ikke Mazda til å skrote dieselmotorene.
Selv om det ikke ble sagt direkte i Tokyo, arbeider Mazda med en ny Skyactiv X dieselmotorfamilie. Sannsynligvis debuterer den i neste Mazda3. Mazda er for øvrig blant de få som selger biler med dieselmotor i Japan.
Det har i noen tid vært kjent at Mazda og Toyota jobber sammen om elektrisk motorteknologi.
Det som ikke er fullt så godt kjent er at da Mazda så el-skriften på veggen, gikk de i gang med å utvikle en egen batterielektriske bil. Denne debuterer i 2019, og er ikke en del av samarbeidet med Toyota.
– Vi vet ikke mer om denne elbilen enn at mer informasjon er lovet i 2018, sier Mazdas norske kommunikasjonssjef Petter Christian Grüner Brinch.