-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny Geländewagen lekket
Mercedes har i dag lagt ut "offisielle spionbilder" av sin nye G-Klasse. Men noen har også lekket bilder du ikke skal se før den offisielle lanseringen i Detroit om et par uker. Den er heldigvis lett gjenkjennelig.
Innsiden har du allerede sett – den presenterte vi en uke før jul. Her var det ingen tvil om at alt var nytt med detaljer vi kjenner igjen fra andre moderne Mercedes-modeller.
Men samtidig var en del detaljer utformet slik at linken til den snart 40 år gamle forgjengeren var lett å spore.
I dag har Mercedes lagt ut bilder av en lett maskert bil som tar seg frem gjennom en krevende terrengløype ved Graz i Østerrike hvor bilen produseres.
Den 5,6 kilometer lange traseen inneholder stigninger på opptil 60 prosent og nedstigninger på 40 prosent, så man skal ha spesielle egenskaper for å ta seg gjennom løypa.
Og vi tviler ikke på at nykommeren leverer det entusiastene ønsker seg med hensyn til fremkommelighet. Den skal til og med klare utfordringene bedre enn forgjengeren, samtidig som komforten skal være i en mye høyere klasse.
Blant egenskapene Mercedes fremhever er at ny G-Klasse skal klare stigninger på inntil 100 prosent (45 grader) på riktig underlag. Bakkeklaringen mellom akslene er på 241 mm, en økning på 6 mm fra forgjengeren.
Den kan «vade» gjennom bekkefar og gjørme med en dybde på 70 centimeter (+ 10 cm) uten pustebesvær, og den tar seg greit frem gjennom en sideveis skråning med 35 graders vinkel.
Fjæringsveien er hele 85/100 millimeter framme og 82/142 mm bak.
Nitrinns automat med lavgir (inntil 40 km/t) er standard, og denne fordeler kreftene automatisk med 40 prosent til forhjulene og 60 prosent til bakakselen.
Designmessig ser vi at nye G-Klasse har mye til felles med forgjengeren. De største endringene er foretatt i fronten med en ny grill og lykter med integrerte blinklys.
Du skal få flere detaljer når bilen er offisielt avduket i Detroit.