-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Bursdagsbil fra Italdesign
I år fyller Italdesign 50 år. Men det er et helt annet selskap, uten grunnleggeren og frontfiguren Giorgetto Giugiaro. Han jobber med helt andre ting.

Den 13. februar 1968 endret mye seg i verdens bilbransje.
Aldo Mantovani og Giorgetto Giugiaro slo seg sammen og stiftet Italdesign. Italiensk designbransje tok inn på et helt nytt spor.
Hvordan Italdesign i stor grad var med på å redde Volkswagen, er en velkjent historie. Selskapets Panda for Fiat la grunnlaget for svært mye fornuft i årene som kom. De var med på å blåse liv i Hyundai – listen er milelang.
For ikke å snakke om alle de spektakulære konseptbilene de bygde – alle som regel eminent kjørbare.
Deres aller første bil var jo faktisk en utrolig kileformet Bizzarini Manta – den kjører den dag i dag. Deres ingeniør-, konstruksjons- og prototypebygge-avdeling var enestående.
Men til sist kjøpte Volkswagen ut stifterne, Giugiaro tok med sin sønn og noen nære medarbeidere og begynte for seg selv – et arbeid som allerede skaper stor interesse.
Italdesign fortsetter imidlertid på egenhånd.
På Genève-utstillingen i fjor viste de et droneprosjekt sammen med Airbus, pluss en ganske rå superbil, Zerouno, som de har bygget og solgt fem eksemplarer av i løpet av dette året.
Zerouno er ikke annet enn en håndbygget versjon av en 610-hesters Audi R8 med 5,2 liters V10-motoren. Siden den sannsynligvis er lettere enn Audien (karosseri i karbon) og har andre aerodynamiske egenskaper, har den nok også andre prestasjoner enn originalen.
Det aner vi imidlertid ikke noe om.
Ikke om prisen heller, forresten – men ryktet sier 1,8 millioner dollar.
Så har de sluppet den første tegningen av det som skal bli årets Genève- og fødselsdagsbidrag, som altså ikke er annet enn en Zerouno uten tak.
Sett fra denne vinkelen ser den ut som en nedskalert versjon av Lamborghinis roadsterutgave av Veneno. Kanskje ikke så rart. Designsjefen hos Lambo på Veneno-tid var Filippo Perini. Han er nå designsjefen hos Italdesign.
Det er ikke sagt noe om denne nye versjonen også skal bygges i små-serie og selges. Det jeg imidlertid er mest spent på, er om han har gjort noe med fronten på bilen. Kontroversiell var en høflig karakteristikk av den. Ikke veldig vellykket sier jeg.
Men de legger vekt på at de også skal lansere en slags konkurranse for ungdom mellom 18 og 35, med tema: «Future Mobility, The Next 50» med førstepremie på 40.000 euro.