-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Ny Porsche 911 GT3 RS
Det er ikke praktiske hensyn som veier tyngst for dem som velger Porsche 911 som hverdagsbil. Men om man er singel eller lever i tosomhet, uten barn, kan den med litt godvilje dekke behovet i hverdagen. Om du da ikke velger denne ekstremisten.
Porsche 911 GT3 RS er en gatebil som ligger så nær opp til en banebil som mulig. Her er ytelser og råhet prioritert fremfor komfort på alle områder – lyddemping er fjernet for å spare vekt, og du får den levert klar til club-racing om du ønsker.
Den nye modellen, som skal debutere på Genève-utstillingen, er enda råere enn forgjengeren. Fortsatt er det sugemotor uten pustehjelp som gjelder – det finner du ikke i noen andre 911-modeller i dag.
Den fireliters boxermotoren har 520 hestekrefter – en økning på 20 fra forgjengeren. Den tar deg til 100 km/t på 3,2 sekunder, og Porsche lover en potensiell toppfart på 312 kilometer i timen.
Du får jage motoren opp i 9000 omdreininger før du når rødmerket, noe entusiastene setter stor pris på. Noen av dem er nok ikke like begeistret for at manuell girkasse e en saga blott – her er 7-trinns PDK standard og eneste alternativ.
For ganske nøyaktig seks år siden ble en eksklusiv 911-modell registrert på en norsk entusiast – les saken her.
Den ekstra bredden og den minimale bakkeklaringen gir bilen et kult utseende, men ifølge Porsche er de aerodynamiske fordelene hovedårsak til at designen har endt opp slik den har gjort – inkludert den massive hekkspoileren.
Bøttester med solid sidestøtte sørger for at du sitter som støpt, lette dørpaneler med nett og stropper (i stedet for håndtak) er sammen med lette eksteriørdetaljer og fjerning av isolasjonsmateriell viktige bidrag til å holde vekten nede. (1430 kg om man velger Weissach-pakken).
Les også: Raskere rundt Ringen
Standard hjulutrustning er 20-tommers felger med 265/35 sportsdekk foran, 21-tommere med 325/30 bak.
Alle som kjøper en GT3 RS får tilbud om Clubsport-pakke på kjøpet, noe som inkluderer veltebur, brannslukningsapparat, opplegg for strømbryter og sekspunkts belter.
Porsche lover levering fra april, og om du vil den på norske skilter starter prisen på drøye 2,7 millioner kroner. Skal du bare ha den stående for kjøring på Nordsløyfa, så er tysk pris 195.137 euro, inkludert moms.