-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Kia viser konkurrent til Hyundai
Kia har i dag avduket sin nye elbil i Korea. Niro Electric blir en direkte konkurrent til Hyundai Kona.
Dersom du er blant de tusenvis som står på venteliste for å kjøpe en Hyundai Kona Electric, så kommer det nå et nytt alternativ som kan være like attraktivt. Kia lanserer nemlig elbil-utgaven av Niro, og den har svært mye til felles med sin «fetter» fra Hyundai.
Vi snakker en kompakt SUV / crossover med elektrisk drivlinje og en rekkevidde som gjør at denne kan dekke det daglige bilbehovet for svært mange.
Kia antyder nemlig en rekkevidde per opplading på 450 kilometer etter den nye WLTP-standarden (som er langt mer realistisk enn dagens NEDC målemetode). Niro Electric får en batteripakke med kapasitet på 64 kWh – det samme som Hyundai Kona.
Klarer du deg med kortere rekkevidde kommer den også i en versjon med 39,2 kWh batteri – det skal gi en rekkevidde på 300 kilometer.
Jeg regner med at Kia, som Hyundai, også vil operere med forskjellig motoreffekt i forhold til batteripakkene.
Men Niro EV er heller ikke en bil du kan kjøpe i morgen – den europeiske lanseringen finner sted på høsten Paris-utstilling, og de første bilene kommer til Norge i desember.
Det forventes en strøm av elbiler med rekkevidde på dette nivået neste år, så det er ingen grunn til å forhaste seg. Du må uansett regne med lang ventetid for de fleste av dem, med mindre du velger en Nissan Leaf som kan leveres på relativt kort tid.