-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Retro Mustang fra Russland
Et russisk selskap har laget en moderne drømmebil med klare referanser til en 1967 Ford Mustang Fastback.
Noe av det kuleste vi har presentert her på BilNorge var en bil bygget på en BMW 7-serie som fikk oss til å tenke på en Volga fra 50-tallet. Det er faktisk over 16 år siden denne dukket opp.
Men nå kommer et nytt forslag som skal sende tankene tilbake i tid, ikke til Russland, men til USA og Ford Mustang Fastback – kjent fra blant annet Bullit.
Foreløpig er denne bare på skissestadiet, men de renderingen de har presentert ser da aldeles salgbare ut. I alle fall bilens eksteriør.
R67 heter bilen fra en russisk startup som kaller seg Aviar Motors. Den bensingulpende motoren er erstattet med en elektrisk drivlinje, og Aviar skryter av ytelser i toppklassen.
Null til hundre på 2,2 sekunder, toppfart på 250 og rekkevidde – riktig nok etter NEDC-standarden – på 500 kilometer.
Sistnevnte skal nok tas med en stor klype salt, for et 50 år gammelt Mustang-karosseri har ikke akkurat strømlinje-formene til moderne elbiler.
De snakker om en samlet effekt på 840 hestekrefter fra to elektriske motorer – en på hver aksel. Energikilden er en batteripakke på 100 kWt.
Chassiset skal bygges av aluminium og karbonfiber, og hele karosseriet i karbonfiber.
Som aerodynamisk hjelpemiddel popper en hekkspoiler opp når du bikker 120 km/t for å øke stabiliteten. Og R67 kan utstyrer med luftfjæring som endrer bakkeklaringen med inntil 75 mm, så du slipper å sitte med hjertet i halsen hver gang du skal over en fartsdump.
Interiøret har ikke mye med klassisk Mustang å gjøre. Her er det mer Tesla-aktig med en stor 17-tommers skjerm på midtkonsollen, hvor de fleste av bilens innstillinger foretas. Aviar lover et moderne infotainment-system med alt du ønsker deg.
Lufteventilene ser veldig Mercedes-inspirerte ut, og dørhåndtakene minner mistenkelig om Teslas. Så litt herfra og litt derfra er det nok.
Aviar hevder at R67 har moderne sikkerhetsutstyr som skal hjelpe deg å unngå kollisjoner, og redusere skadeomfanget hvis et sammenstøt er uunngåelig. Elektronisk stabilitetskontroll og syv kollisjonsputer inngår i pakken.
Som en kuriositet må vi nevne at Aviar sier de skal programmere bilens lydanlegg slik at den skal høres ut som en klassisk Shelby 500 på innsiden. Og så lover de ett års garanti.
Ingen pris er oppgitt, det står bare pris på forespørsel. Med alt de lover av ytelser og utstyr, aluminium og karbonfiber, er jeg redd prislappen fort kan bli åttesifret i kroner. Hvis den da noensinne kommer seg videre fra en dataskjerm til en produksjonshall.
Men at Aviar R67 har en design som kunne være salgbar er det liten tvil om.