-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Første Skoda med plugg
Som en del av Volkswagen Gruppen må Skoda tålmodig vente på tur når det gjelder å ta i bruk innovasjoner. Nå starter de elektrifiseringen.
Fordelen med ikke å være først ute er selvsagt at man slipper barnesykdommer. Og så er gjerne teknologien kommet en generasjon videre så man slipper å starte på scratch.
Skoda har valgt å bruke tilleggsbetegnelsen iV på alt som har med e-mobilitet å gjøre, så den elektriske småbilen vi nylig omtalte som er en nær slektning av Volkswagen e-Up, skal altså hete Citigo iV.
Den kommer ikke på markedet før tidlig 2020, men du kan allerede nå sette deg på reservasjonsliste for tidligst mulig levering.
Sist uke hadde Skoda et arrangement i Bratislava, i forbindelse med Ishockey-VM, og der avduket de et par andre nyheter som vil interessere en god del norske Skoda-fans.
Superb har fått en facelift, samtidig som den blir Skodas første ladbare hybrid når den kommer på markedet i 2020.
Drivlinjen er tilsvarende den som nå finner veien til den oppgraderte utgaven av Passat GTE, hvilket innebærer en 1,4-liters TSI bensinmotor i kombinasjon med en kraftig elmotor.
Samlet effekt på 160 kW (218 hk) og maks dreiemoment på 400 Newtonmeter.
Rekkevidden på ren eldrift er oppgitt til 55 kilometer etter WLTP-metoden, og samlet rekkevidde med fulladede batterier og full bensintank oppgis til 850 kilometer.
Batteripakken har en kapasitet på 37 Ah og rommer 13 kWh. Den er plassert i gulvet foran bakakselen og gjør at du mister 150 liter kapasitet i bagasjerommet. Men siden Superb har et utgangspunkt på 660 liter, sitter du likevel igjen med 510 liter med baksetene på plass.
En annen nyhet er at Superb for første gang skal lanseres i Scout-utgave. Det innebærer ekstra bakkeklaring, Rough Road-pakke med ekstra beskyttelse under bilen samt detaljer som gir bilen et røffere utseendet.
Dersom du ønsker en Superb Scout må du velge en av de største motorene – 2.0 TDI med 190 hk / 400 Nm eller 2.0 TSI med 272 hk / 350 Nm. Begge har 7-trinns DSG girkasse som standard.