-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Biloppretter
Bilskadesenteret Voss AS
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Innkjøper
Møller Bil AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Romerike
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Serviceingeniør
Hyundai Motor Norway
-
Vedlikeholdstekniker
Bertel O. Steen Drammen
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Her er neste Juke
Nissan skal avduke en ny generasjon Juke i september. Vi korter ventetiden med en eksklusiv illustrasjon.
Juke vakte utvilsomt oppsikt med sin spesielle design da den kom på markedet for snart ti år siden, men Nissan skal ha kred for at de våget å prøve seg i en helt ny nisje og erstatte sin tradisjonelle kompaktklasse-bil, Almera, med en kompakt crossover.
At satsingen var vellykket dokumenterer Nissan med et salgstall på over en million Juke siden de første rullet av samlebåndet i 2010.
Nissan-anlegget i Sunderland er Storbritannias suverent største bilfabrikk med en årsproduksjon på drøyt en halv million (2016-tall fra Wikipedia).
I Norge er det ifølge OFV registrert 2580 nye Juke siden 2010, men salget har vært fallende de siste årene – fra 113 biler i 2017, via 32 i 2018 til kun 6 hittil i år. Dermed er det liten grunn til å anta at nye Juke vil bli å finne hos norske Nissan-forhandlere.
Nissan lover at nykommeren i tillegg til et modernisert design får mer dynamiske kjøreegenskaper og blir mer praktisk enn første generasjon Juke.
Som vår eksklusive rendering viser beholder den noen karakteristiske trekk fra forgjengeren, som store, runde kjørelys og smale hovedlys. Men den får en ny front inspirert av andre nyere Nissan-modeller, noe som kan gjøre den akseptabel for et større publikum.
Nye Juke er designet av et europeisk designerteam som fikk i oppdrag å lage en evolusjon som ivaretar kvalitetene fra forgjengeren.
Vi skrev en omfattende sak om nye Juke basert på spionbilder for et par måneder siden, men Nissan lekker nå noen ytterligere detaljer i forkant av den internasjonale lanseringen.
De fremhever dynamiske kupelinjer, 19-tommers hjul og en fremtoning som setter ny standard i det kompakte crossover-segmentet.
Nissan hevder å ha lyttet til potensielle kunder i B-SUV-segmentet med hensyn til design, det siste på teknologifronten og kjøreglede.
Nye Juke blir tredje Nissan-modell med ProPilot-teknologi, som er et element i Nissan Intelligent Mobility Vision.
Juke generasjon to har ifølge Nissan fått økt fotavtrykk for å gi mer plass og komfort til fører og passasjerer, uten at det går på bekostning av de dynamiske kjøreegenskapene.
Britiske AutoExpress har kjørt litt i maskerte pre-produksjonsbiler. De hevder førsteinntrykket er at bilen kjennes som en sterk evolusjon av forgjengeren og at ny plattform og drivlinje gir bedre kjøreegenskaper mens ny teknologi gjør det enklere å leve med bilen i hverdagen.
Vi presiserer at vår illustrasjon er datamanipulert, men du kan jo klikke deg tilbake på den og sammenligne når den offisielle debuten finner sted i september. Jeg føler meg trygg på at det meste vil stemme.