-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Vill i fjor, enda villere i år
Noe av det sprøeste i Genève i fjor var Engler med sin SuperQuad. Dersom det hadde blitt utstilling i år er det fare for at fenomenet var blitt enda mer hinsides.
Victor Engler fortalte meg i fjor at kjøretøyet hans ikke var helt ferdig, men han ville gjerne vise det frem allikevel. Det var en underlig greie, og hvis jeg forsto ham rett skulle halve vitsen være å kjøre motorsykkelfort med fire hjul.
Riktignok uten krengningen – så jeg skal gladelig innrømme at jeg skjønte det ikke helt.
Men i hvert fall var greia utstyrt med motorsykkelstyre – ikke ratt. Kanskje enklere å holde seg fast i?
Noe av det som fanget oppmerksomheten var det faktum at han også tilhørte 1:1-segmentet.
De som ikke veide flere kilo enn de hadde hestekrefter.
850 av hver var det i fjor.
Siden vi ikke møttes i år, gikk jeg inn på hjemmesiden for å se hva han hadde tenkt å stille med i år.
Bortsett fra at det var bilde av en blå quad var det vanskelig å se hva som var nytt. Riktignok sto det noen korte beskrivelser av et par spesialiteter. Verdens letteste smidde magnesiumhjul, for eksempel, 7,5 kg foran og 8,2 kg bak. Eller et karbon-skjelett som veide 100 kg.
Men ellers var det ikke mye nytt å lære. Samme dimensjoner for eksempel, og fremdeles en 5,2-liters V10 motor – den typen som gjerne hentes hos Audi.
Men så var det jeg så det:
1100 hester og 1100 kg.
Hvis det stemte, og hvis fjorårets 850 stemte, er det åpenbart at det må ha skjedd masse.
Jeg aner ikke hva, venter spent på beskjed, men er egentlig ikke sikker på at jeg vil vite det. For om dette hørtes vilt ut i fjor, høres det per definisjon enda villere ut i år.
(Eller morsommere?)