-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Seat fornyer bestselger
Seat har i dag presentert en midtlivs oppgradering av sin første SUV – Ateca.
Selv om modellen er designet i Spania, bygges den i Tsjekkia, side om side med søstermodellen Skoda Karoq.
Modellen var Seats første SUV da den kom på markedet i 2016 og er ifølge produsenten solgt i over 300.000 eksemplarer gjennom disse årene.
I tillegg til et oppfrisket design får bilen nye motorer, en rekke nyheter på sikkerhetsfronten og avanserte tilkoblingsmuligheter slik at de om bord kan være online til enhver tid.
Endringene er lettest å se i den nye fronten som nå har fått LED hovedlys som standard. I tillegg har den LED baklykter, inkludert dynamiske blinklys.
Bilen har trådløse oppkoblingsmuligheter for så vel Android Auto som Apple CarPlay. I tillegg kan en rekke funksjoner styres via tale.
Blant sikkerhetsutstyret inngår adaptiv cruise-kontroll, Emergency Assist, Travel Assist og Side and Exit Assist. I tillegg tilbyr Seat nytt komfortutstyr som oppvarmet ratt, Climacoat (allværs frontrute med usynlig coating) og Trailer Assist.
Xperience er et nytt, røffere trimnivå i tillegg de eksisterende Reference, Style og FR.
Motorutvalget spenner fra 1,0 TSI med 110 hk til 2,0 TSI med 190 hk. Førstnevnte i kombinasjon med manuell girkasse og forhjulsdrift, mens toppmodellen har DSG og firehjulsdrift.
Mellom disse tilbyr Seat 1,5 TSI med 150 hester i kombinasjon med manuell eller DSG girkasse.
På dieselfronten tilbys 2,0 TDI med 115 eller 150 hk, førstnevnte i manuell utgave mens 150-hesteren tilbys i alle kombinasjoner – manuell eller DSG, for- eller firehjulsdrift.
I Norge må Seat regnes som en nykommer etter relanseringen i 2018, så foreløpig er salget her meget beskjedent.
Nå kan de likevel som ett av svært få merker skryte av økning på nesten 60 prosent hittil i år, men om vi titter bak tallene utgjør Mii Electric, som ble presentert med en prislapp på 1990 kroner per måned i vinter, hele 465 av 474 nye Seat registrert hittil i år.