-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
Hagen Bil AS:
Bilmekaniker/Servicetekniker
-
MyCar:
Innkjøper
Seat med nytt merke: MÓ
Casa Seat heter et nytt, stort prestisje-presentasjonsanlegg i Barcelona. Der ble selskapets nye varemerke MÓ, og to helt nye modeller presentert.
Med et så kort og kompakt navn er det kanskje ikke vanskelig å gjette at dette nye merket skal representere et av Seats store ansvarsområder innenfor Volkswagen-konsernet: mikromobilitet.
Det slo da også til, under nærvær av en rekke prominenser kunne Seat-president Carsten Isensee og en rekke andre Seat-topper slå opp dørene for selskapets nye urbane mobilitets-hub.
Intet mindre.
Seat har jobbet med slike konsepter lenge, ikke minst på software-og trafikk-regulerings-siden. Ofte i meget nær kontakt både med Barcelona og med akademia. Det er nok ikke uten grunn at det er Spania som er utpekt til VW-gruppens spydspiss for slik satsing.
De viste det på produktsiden også.
Den kjente kickscooteren dukker opp i fornyet og forbedret utgave, og ved siden av seg hadde den en storebror, en elektrisk scooter.
Den Segway-modellen de lanserte i fjor, som nå heter Seat MÓ 25 (25 km rekkevidde, 25 km/t toppfart) er jo allerede kjent. En rekke Mii-kunder fikk en slik på kjøpet. Der fylles det nå på med MÓ 65.
Mer robust heter det, og bygget etter de euro-strikteste reglene, nemlig de tyske. Hvilket blant annet betyr en toppfart på 20 km/t, men også en rekkevidde på 65 km (batteri på 551 Wt) og en motor på 350 W som skal greie å få deg opp en 20 graders helning.
Slangeløse luftdekk og elektronisk brems i bakhjulet tilhører finessene.
Den andre transportøren er en ren scooter. MÓeScooter 125 heter den. Med andre ord, batterielektrisk og prestasjoner som en 125 kubikker. Dessuten betyr tallet i modellbetegnelsen også rekkevidden.
9 kW motor og et dreiemoment på 240 Nm lover null til femti på 3,9 – hvilket høres ut som om den vil følge godt med på moderne bytrafikk.
At akselerasjonen er lineær betyr kanskje også at du kan legge deg foran hele rød-lys køen og komme deg av gårde – og holde deg foran køen – helt til neste kryss, i motsetning til noen av dagens små putrere.
Den møter dages krav ved å ha 2 USB-porter. Dessuten har den enda en finesse i tillegg til tre kjøremoduser: den har revers, slik at det blir enklere for mange å manøvrere seg på plass.
Toppfarten her er på 95 km/t
Det de dessverre ikke viste ved galla-åpningen var produksjonsutgaven av Minimó. Seats lukkede bybil. Synd at den fremdeles er et godt stykke unna. Twizy hadde fortjent å få en til som støttet opp om denne glimrende ideen.