-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Bilia Norge AS:
KAM Volvo & XPENG
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Vårt valg


To nye hybridbiler mot to bensinvarianter av kjente storselgere.
To av dem skilte seg raskt ut; Mazda CX-3 og Toyota C-HR.
Utover i testen spiste Kia Niro poeng på hyggelig pris og forholdsvis lavt forbruk selv om testforbruket endte skyhøyt over det oppgitte.
Altfor høyt forbruk felte i denne testen Nissan Qashqai. Da hjalp det ikke at Qashqai er størst innvendig og laster mest bagasje.
CX-3 lå lenge an til å vinne, men tapte på målstreken mot C-HR fordi Toyotaen byr på mer plass og kjører nesten to desiliter rimeligere på mila.
LES VIDERE:
- Innledning
- Toyota C-HR
- Kia Niro
- Mazda CX-3
- Nissan Qashqai
- Konklusjon
- Testdata og poeng