-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
Audi A3 Sportback, BMW 1-serie og Mercedes A-Klasse
Disse tre tyske bilprodusentene har lenge kjempet om plassen øverst på statustoppen. Etter BMWs lansering av 1-serie kjemper de nå også om kundene som har siktet seg inn på 249.900-grensen.
Først publisert i BIL 10 - 2004.
I utgangspunktet var det nettopp 249.900-bilene vi ville kjøre i månedens test. Når tre prestisjetunge tyske produsenter lanserer konkurrerende produkter i løpet av noen få sommeruker – biler som har appell til både familier og et skattefølsomt firmabilmarked – er det all grunn til å gå nykommerne etter i sømmene. I praksis er det ikke lett å kombinere alle ønsker når vi skal hente inn testbiler fra importørene. Derfor spretter prisen på våre tre biler godt over den magiske grensen, men innbyrdes spriker det med bare noen få tusenlapper. Denne gang kan vi i det minste si at vi treffer innertier med hensyn til motorer. Alle tre testbilene har 116 hester i stallen, men det er omtrent den eneste likheten vi fant. Bli med oss og finn ulikhetene...
LES VIDERE:
- Audi A3
- BMW 1-serie
- Mercedes-Benz A-klasse
- Konklusjon
- Priser og tekniske data