-
Birger N. Haug:
Servicemarkedsdirektør
-
Motor Forum AS, Asker & Bærum:
Daglig leder
-
Møller Bil Bruktbilsenter Bergen:
Salgssjef bruktbil
-
Subaru Norge AS:
Teknisk leder - Subaru Norge AS
-
Norwegian Mobility Group AS:
Markedsansvarlig
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Mazda Motor Norge:
Servicemarkedsspesialist
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Takserer
-
Møller Bil Haugesund:
PKK-kontrollør
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
Møller Bil Skadesenter Bergen:
Bilskadereparatør, bilmekaniker, billakkerer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Norwegian Mobility Group AS:
Produktsjef
-
Toyota Haugesund AS:
Verkstedsleder
-
Birger N. Haug Oslo:
Nybilselger
-
Toyota Bilia AS:
Salgssjef
-
Continental Dekk Norge AS:
Key Account Manager
-
Mitt dekkhotell Røa AS:
Kundemottaker
-
Bertel O. Steen Innlandet AS, Lillehammer:
Bilmekaniker
-
Bolest AS:
Servicetekniker
-
Team Verksted AS:
Lakkerer
-
Møller Bil Fellesfunksjoner bruktbil, avd Oslo:
Innkjøper
-
Automateriell AS:
Servicetekniker i Oslo - Oslo Nord og Østfold
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Daglig leder
-
RSA BIL Oslo:
Selger nybil BYD
-
Birger N. Haug AS:
Teamleder mekanisk verksted
-
Billakkspesialisten AS:
Salgsrepresentant / Tekniker
-
Gundersen Bilservice A/S:
Biloppretter/ Billakkerer
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Proffmarked
-
Møller Bil Skadesenter Jessheim:
Bilskadereparatør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef - Ryen
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Fornebu
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger - Ryen
-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter

Liten og rimelig fra Opel
Frontera erstatter Opel Crossland
Mange husker Opel Frontera, Isuzus SUV som Opel solgte fra 1991 til 2004. Nå er den tilbake i krympet utgave som Opels erstatter for Crossland. Samtidig er den halvbror til Citroëns nye C3.
Det begynner nå å bli så tett med Stellantis-modeller at det skal et våkent øye for å holde dem fra hverandre. Når Opel nå har vist Frontera som en B-klasse SUV med lansering i Norge utpå høsten, er den samtidig nært i slekt med Citroëns kommende C3/Aircross.
Det vil ved oppstarten si 44 kWt batteripakke som gir rundt 300 km rekkevidde, 113 hk motor som trekker forhjulene, maksimal ladehastighet på 100 kW hvilket betyr at batteriet lades fra 20 til 80 prosent på 26 minutter. Det igjen medfører at det tar rundt et kvarter å etterfylle 100 km ny rekkevidde.
Opel lover at det senere vil komme en versjon med større batteri og rekkevidde rundt 400 kilometer.
Bare el-varianten til Norge
La meg minne om at Frontera også skal produseres som mild bensinhybrid, men at kun den elektriske blir å finne på norske veier.
Mer viktig vil bagasjerommet på 450 liter være som øker til 1.600 liter når bakseteryggen legges ned. Og kryss i taket: Frontera trekker tilhenger, og selv om Opel ikke har oppgitt tilhengervekt, vil den trolig være 550 kg og identisk med Citroën C3s tilhengervekt.
Kan bo på taket
Om ikke nødvendigvis så nyttig for så mange, er det likevel morsomt at i parkert tilstand kan bilen bære 240 kg på taket for dem som måtte finne på å overnatte der. Bilen leveres med takrails og på tilvalglisten står både taktelt og stige designet for bilen.
To utstyrsvarianter tas til Norge med GS som toppmodell med 10 tommer stor naviskjerm, ryggekamera, flere førerstøttesystemer og designelementer enn innstegsmodellen.
Blir Opels rimeligste
Interiøret gjenkjennes fra flere av Opels modeller som et skille fra de andre i Stellantis-familien. Samtidig har Opel utnyttet mulighetene og begrensningene som ligger i plattformen til å bygge inn Opels identitet og kjøreopplevelse i bilen.
Citroën ë-C3 prises fra 208.900 kroner ex frakt/levering. Fullt så rimelig blir ikke Frontera med antydet pris ned mot 250.000 kroner. Det er uansett helt i den norske prisbunnen og viser i all tydelighet at mindre batteripakker gjør det mulig å presse prisen på elektriske biler nedover, og at redusert rekkevidde kompenseres med akseptabelt høy ladefart.