-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
Nedgang hos BMW
For første gang på nesten to år måtte BMW rapportere om en nedgang i et kvartalsresultat. Råmaterialpriser og valuta måtte ta deler av skylden. Men økt konkurranse merkes også.
Nå var hele forestillingen der 1. kvartal ble presentert, meget mer positiv enn mange hadde fryktet. Markedet var nemlig lettere rystet forrige uke fordi det gikk rykter om at BMW ville komme med en profit warning i forbindelse med presentasjonen. I stedet forsikret Helmut Panke, BMW-sjefen, at på tross av en forsiktig tilbakegang nå, trodde BMW fremdeles på sine opprinnelige prognoser: et resultat på linje med fjorårets.
Tallene er klare. Volumet økte med 8,2 prosent samtidig som omsetningen sank med 4,1 prosent (1-Serie effekten). Og dermed endte også resultatet 4,6 prosent ned, på 812 millioner Euro.
På tross av Pankes optimisme, og på tross av at man venter et visst trøkk når de nye og halvnye 3- og 7-Serie bilene for alvor kommer på banen, får allikevel BMW-aksjene juling på markedet. Årsaken kan være skepsis med hensyn til fermtidig inntjening. BMW har vært fabelaktige på valuta, og sikret seg fremover, men de siste store valutakontraktene renner ut mot slutten av dette året, og med mindre det skjer noe med dollaren da vil BMWs inntjeningsmuligheter være atskillig dystrere.
Og siden det ikke er så mange kjøpere på markedet for tiden, er det kanskje smart av generalforsamlingen, senere denne måneden, å godkjenne tilbakekjøp av 10 prosent av aksjene. Det vil i det minste gi en støtte til aksjekursen.