-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling

BYDs Europa-sjef: - Forhandlerne er nøkkelen
Når potensielle kunder prøvekjører en BYD, ender det ofte med kjøp. Det skyldes ikke bare bilen, ifølge selskapets toppsjef i Europa, Maria Grazia Davino.
BYD vokser raskt i Europa – og i juli 2025 hadde merket 1,1 % markedsandel av nye nyregistreringene i EU, opp 0,4 % fra året før.
I første halvår 2025 økte salget med over 250 % sammenlignet med samme periode i 2024, mens EU totalt falt med 0,7 %.
BYDs nye Europa-sjef, Maria Grazia Davino, tillegger forhandlerne en nøkkelrolle for å sikre fortsatt vekst:
- Konverteringsraten fra prøvekjøring til kjøp er enestående i hvert marked, sier Davino i et intervju med Euronews.
Hun legger til at BYD aktivt jobber med å bygge opp forhandlerapparatet og øke kompetansen:
- Antallet ansatte hos forhandlerne vokser, og vi må ha et visst antall kvalifiserte selgere. Derfor bidrar vi også til opplæring og til å løfte kompetansen.
Davino understreker at BYD ikke bare vil «erobre» markeder, men ønsker å «berike industrien» med teknologisk kompetanse og sterke produkter.
Lang fartstid i bilbransjen
Italienske Maria Grazia Davino kom sist fra stillingen som Stellantis-sjef i Storbritannia.
Hun har jobbet for Lamborghini, Fiat Chrysler Automobiles og har vært salgs- og markedsføringssjef for Stellantis i Europa.
For å møte økt konkurranse og høye importavgifter fra EU planlegger BYD å starte produksjon i Ungarn. Fabrikken er under oppføring og skal på lengre sikt ha en kapasitet på 300.000 biler i året.
I Norge har BYD økt sin markedsandel hittil i år med 1,3 prosentpoeng.
Per 9. oktober er BYD Norges 12. største bilmerke, med 3.677 registrerte biler – en fremgang i antall biler på 109 % sammenliknet med i fjor.
