-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
Chrysler lekker om Detroit
Chrysler-gruppen forteller at de skal vise tre nye konseptbiler i Detroit i januar. Fellesnevneren er at de benytter ikke-konvensjonelle drivlinjer.
ecoVoyager Concept er Chryslers forslag til en fremtidig 4-seters familiebil. Den skal appellere til de som søker eleganse og enkelhet og tar godt vare på den plassen som normalt opptas av en konvensjonell drivlinje.
I stedet for konvensjonell motor benytter ecoVoyager en avansert lithium-ion batteripakke i kombinasjon med en liten, avansert hydrogen brenselcelle som utvider bilens rekkevidde. Resultatet er et kjøretøy med en total rekkevidde på nærmere 500 kilometer som ikke slipper ut annet enn ren vanndamp fra eksosrørene.
Mål: 4.856 x 1.915 x 1x600 mm (LxBxH)
Akselavstand: 2.946 mm
Dodge ZEO Concept er en 2+2 med typisk Dodge-appell. Den viser hvordan en muskelbil for det 21. århundre kan bli.
Bilen er bygget med tanke på bilentusiaster og drives av en elektrisk motor som får energi fra en lithium-ion batteripakke med en kapasitet nok til minst 400 km avgassfri kjøring.
I motsetning til de fleste andre elbiler er Dodge ZEO en firedørs bil for fire personer som i tillegg til å ta vare på miljøet, også ivaretar de fleste funksjoner til en konvensjonell bil.
Mål: 4.390 x 1.743 x 1.290 mm (LxBxH)
Akselavstand: 2.792 mm
Jeep Renegade Concept er den tredje i rekken av prototyper Chrylser-gruppen presenterer i Detroit.
Her har vi en kompakt 2-seter for de som ikke lar seg stoppe av dårlig vær og ufremkommelige veier. Både eksteriør og interiør rengjøres raskt med hageslangen etter en tur i gjørma.
Drivlinjen består av en lithium-ion batteri og en Bluetec dieselmotor. Resultatet er en bil som klarer seg med et snittforbruk på rundt 0,2 liter på mila.
Mål: 3.885 x 1.598 x 1.431 mm (LxBxH)
Akselavstand: 2.580 mm
Hvordan skissene blir overført til metall, får vi se når NAIAS, den internasjonale bilutstillingen i Detroit, åpner 14. januar 2008. Nyhetene derfra får du som vanlig servert i rikelig monn her på BilNorge.no.