-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
Ford effektiviserer
Ford tenner nytt håp for amerikanere som ikke vil gi slipp på sin fullsize-SUV. Oppskriften heter Explorer America og debuterer i Detroit neste uke.
Her er det benyttet moderne teknologi for å oppnå kraftige reduksjoner i utslippene. Men det er ingen magi, bare en kombinasjon av direkte innsprøyting og turbo som gir langt mer effektive forbrenning. Eller som Ford selv uttrykker det – en firer gir krefter som en sekser mens sekseren blir som en åtter.
Fireren er i dette tilfellet en 2-liter som yter 275 hk med et dreiemoment på 380 Nm. V6eren er på 3,5 liter og leverer 340 hk, og sammenlignet med dagens V6 Explorer vil disse motorene medføre en reduksjon i utslippene på mellom 20 og 30 prosent.
Det reduserte forbruket skyldes også en konstruksjon som er vesentlig lettere enn dagens modell. Dessuten er konseptbilen utstyrt med en moderne 6-trinns automatkasse.
Innendørs er det spekket med praktiske løsninger og elektronikk – blant annet et tredimensjonalt kompass / navigasjonsanlegg som inneholder et topografisk kart.
Her kan du se hvordan Fords EcoBoost teknologi fungerer