-
VIKING KONTROLL AS:
Takstmann
-
NAF Senter Dal:
Teknisk leder / Arbeidende formann
-
Hedin Performance Cars:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Volmax AS:
Påbygger
-
Auto-skade AS:
Kundemottaker og takstansvarlig
-
Autovia AS:
Verksmester / kundemottaker
-
Bilia Insignia:
Salgssjef, Insignia
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør
-
Pongo AS:
Konsernsjef
-
Bilia X:
Salgsdirektør, Xpeng
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
-
Albjerk Bil Drammen:
Daglig leder
-
Albjerk Bil Drammen:
Servicemarkedsleder
-
Albjerk Bil Drammen:
Tekniker
-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
Ny Avensis på vei
Dette er modellen Toyota-forhandlerne venter sårt på. Og fortsatt må de smøre seg med tålmodighet nærmere et år til før de kan mate sultne Avensis-kunder.
Sunn fornuft
Nå er vel ikke Avensis en modell som i særlig grad appellerer til entusiastene iblant oss – den velges mer med hjerne enn med hjerte.
Men selv om det har strømmet på med nye konkurrenter, har Toyotas forhandlerkorps klart å opprettholde salget av modellen på et prisverdig høyt nivå.
I fjor var Avensis nummer tre blant de mest solgte bilmodellene i Norge (i følge registreringsstatistikken fra OFV). I første kvartal 2008 har den ramlet til sjetteplass (ned 50 %), og avstanden til klasseledende Mondeo og Passat øker.
Flere valg
Som dagens modell kommer også neste generasjon Avensis i flere karosseriformer. Her har Carparazzi knipset bilder av sedan og stasjonsvogn under testing på Nürburgring.
Selv om det ikke er bekreftet fra offisielt hold, tyder mye på at det også i fremtiden er plass til en 5-dørs kombikupe i utvalget.
På tross av god kamuflasje må vi anta at nye Avensis blir større og får mer lastekapasitet enn sin forgjenger – det er jo i stor grad her skoen trykker.
Vi får også håpe at designavdelingen får boltre seg med noen mer spennende grep enn de gjort på nye Toyota-modeller de siste årene, men mye tyder vel på at så ikke er tilfelle.
Sen ankomst
Bilen skal lanseres i slutten av 2008, men noe volum å snakke om blir det neppe før i 2009.
Trauste Toyota-kunder som ikke er så opptatt av det nyeste, vil nok kunne sikre seg gode tilbud på dagens modell etter hvert som den nærmer seg utfasing.
2008 er et hvileår for Toyota med hensyn til nye modeller, men de lover å komme meget sterkt i 2009. Ny Avensis blir et av deres viktigste kort i kampen om markedsandeler.