-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Ny BMW 1-serie:
Kompakt kjøreglede i fjerde generasjon
BMW lanserer nå fjerde generasjon 1-serie. Den kommer på markedet i oktober.
1-serien er utvilsomt blant de mest sportslige alternativene i kompaktklassen, spesielt om du går for en M-utgave. Og BMW M er på plass allerede fra lanseringen med en ny M135 xDrive som toppmodell.
Generasjonsskiftet finner sted 20 år etter den første 1-serien så dagens lys, og gjennom denne perioden er det solgt over tre millioner biler av de tre generasjonene.
Bærekraft er selvsagt i fokus, både når det gjelder produksjon og materialvalg. Fabrikken i Leipzig har eget vindkraftanlegg, og setene har for eksempel innmat som er regenerert fra plastmateriale hentet opp fra havet.
På tross av helt ny design er bilen lett gjenkjennelig som en BMW. Sammenlignet med forgjengeren har lengden økt med 42 millimeter til 4.361 mm, høyden er økt med 25 mm til 1.459 mm mens bredden forblir så å si uendret på 1.800 mm.
Førerorientert
Interiøret er førerorientert med BMW curved display bestående av en 10,25-tommers infotainment-skjerm og en 10,7-tommers instrumentskjerm. Den moderne girspaken er plassert på senterkonsollen.
Bakseteryggene kan deles i forholdet 40:20:40, og bagasjerommet har en kapasitet på 380 liter som øker til 1200 liter når seteryggene legges ned. (300-1135 liter i 120 og 120d).
Fra salgsstart kan kunder velge mellom fire varianter – samtlige med 7-trinns Steptronic dobbelclutch automatkasse som standard og eneste alternativ. 120-variantene (bensin og diesel) har mildhybrid-teknologi.
Fakta Ny BMW 1-serie
Modell | 120 | M135 xDrive | 118d | 120d |
Sylindervolum (ccm) | 1499 | 1998 | 1998 | 1998 |
Effekt (hk) | 156 | 300 | 150 | 163 |
Dreiemoment Nm | 240 | 400 | 360 | 400 |
Aks. 0-100 km/t (sek.) | 7,8 | 4,9 | 8,3 | 7,9 |
Toppfart (km/t) | 226 | 250 | 222 | 222 |
Nye BMW 1-serie leveres kun med fossile drivlinjer, og er derfor uaktuell for elbil-landet Norge.