-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Renault 17 i ny drakt
Elektrisk restomod fra Renault
Renault har igjen tittet på tidligere modeller og kommet opp med en elektrisk Renault 17.
Bilen er elektrisk, og på den måten hører den hjemme i vårt årtusen i stedet for på 1970-tallet da originalen eksisterte. Når det gjelder å finne på navn har de ikke vært spesielt kreative – modellen heter rett og slett Renault 17 electric restomod.
Før du tenker at denne er jo midt i blinken og kommer nok i produksjon, så husk at dette bare er én i mengden av biler som kommer fra Renault og en samtidskunstner for å skape nytt liv i gamle modeller. Denne gangen samarbeidet de med den franske designeren Ora Ito for å skape R17 electric restomod.
Klassiske trekk
Fans av originalen vil se at dette er en R17 i ny innpakning, men skjermene er kraftig utvidet og R17 restomods bredde er faktisk økt med hele 17 centimeter for å forbedre veiegenskapene. De enkle, men stilige hjulene, er nye mens hovedlysene er en hilsen til det originale, som C-stolpene med ventiler.
(saken fortsetter)
Brunfargen, som heter Galactic, er unik og utviklet spesielt for denne bilen. Interiøret har en stil som hører hjemme på 1970-tallet med jordfarger, og setene er trukket med beige og brunt ullstoff.
Skjermer fra originalen
Siden modellen er en restomod er skjermene fra originalen integrert og utstyrt med fargerik grafikk. Bak det to-ekede rattet er det fire små skjermer inspirert av bilens originale, mens bilens hovedskjerm er plassert under dashbordet, hvor radioen satt på originalen.
Da R17 ble lansert i 1971 hadde den en 1,6-liters firer som drev forhjulene. Restomod-utgaven har kassert den løsningen og bruker i stedet en 270-hesters helelektrisk drivlinje som driver bakhjulene. Bilen har også et karbonfiber-chassis og veier bare 1,4 tonn.
Bilen skal vises ved en rekke anledninger i tiden fremover, inkludert Paris Motor Show hvor Renault 5 skal debutere.