-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny bestselger i 3-serien?
BMW får en ny modellvariant som kan snu 3-seriesalget på hodet neste år.
3-serien har tradisjonelt vært BMWs bestselger, selv om elbilen i3 har toppet den norske BMW-statistikkene de siste årene.
Av de 1260 3-seriemodellene som er registrert hittil i år, har tre av fire dieselmotor, og den samme fordelingen finer vi for firehjulsdrift i forhold til standard bakhjulsdrift.
Men våren 2016 kommer en ny variant som kan snu opp ned på dette bildet. 330e er en ladbar hybrid med prestasjoner som gjør den berettiget til å bære 330-betegnelsen.
Den ble først vist på bilutstillingen i Frankfurt i høst, og kommer til Norge i mars.
Les også: Norges absolutte Norgesbil
Sterk og nøysom
Med en samlet effekt på 252 hestekrefter og et dreiemoment på 420 Newtonmeter er den neste på nivå med en 330i når det gjelder akselerasjon og toppfart.
Og den nøyer seg med rundt en tredjepart av forbruket til navnebroren.
Om du som de fleste bymennesker kjører korte strekninger på hverdagen, kan mesteparten av turen foregå på ren eldrift. Bilen har nemlig en teoretisk utslippsfri rekkevidde på 40 kilometer, i praksis 25-30 kilometer med klimaanlegg etc.
Fleksibel
Og det er ikke bare i bytrafikk du kan kjøre elektrisk – det fungerer i hastigheter inntil 120 km/t.
Og så til selve rosinen i pølsa – prislappen! 330e får en veiledende pris på 405.700 kroner. Det er mindre enn en du må ut med for en 320i med vesentlig lavere ytelser.
- Med BMW 330e kan vi tilby en bil med unike sportslige egenskaper, og lavt utslippsnivå. Når bilen kommer på markedet i mars, føyer den seg inn i en rekke spennende plug-in hybrid-modeller til en svært gunstig pris, sier Kjetil Myhre, kommunikasjonsdirektør i BMW Group Norge.
Ikke xDrive
Den nye plug-in modellen leveres kun med bakhjulsdrift og som sedan, men BMW er faktisk blant de få som selger mye sedaner i dette segmentet. Hittil i år er fordelingen sedan:stasjonsvogn 54:46.
Om 330e blir en suksess er det sannsynlig at en stasjonsvogn vil følge på et senere tidspunkt. Hele drivlinjen sitter fremme, så det er kun batteripakken som ligger bak. Å få plass til firehjulsdrift kan kanskje være mer vrient.
Modell | Drivhjul | Gir | Effekt | Moment | 0-100 | Toppfart | Forbruk | CO2 g/km | Pris |
330e | 2WD | Aut 8 | 252 hk | 420 Nm | 6,1 | 225 | 0,21 | 49 | 405 700 |
330i xDrive | 4WD | Aut 8 | 350 hk | 350 Nm | 5,8 | 250 | 0,59 | 138 | 588 000 |
320 i Aut | 2WD | Aut 8 | 184 hk | 290 Nm | 7,3 | 235 | 0,53 | 124 | 420 200 |