-
Daglig leder
Bilia Insignia
-
Salgssjef Bruktbil
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Servicetekniker
Preqas AS
-
Kvalitetssjef
Viking Kontroll AS
-
Tekniker
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Daglig leder
Tellus Vestfold AS
-
Tekniker coach
Bilia Norge AS
-
CFO
Bilia Norge AS
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Kundefrontmedarbeider
Møller Bil Ensjø
-
PKK-kontrollør
Møller Bil Ensjø
-
Daglig leder
Nardo Bil Ålesund AS:
-
Prosjektselger
Bolest AS
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Kristiansand
-
Selger, Volvo
Bilia Follo
-
Diagnosetekniker KIA
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Mekaniker
Møller Bil Hvam
-
Fagtekniker
Møller Bil Hvam
-
Bilmekaniker
Porsche Center Son AS
-
Daglig leder
Egil Verne AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Mekaniker
RøhneSelmer AS
-
Teknisk Kontrollør
Viking Kontroll AS
-
Servicemarkedssjef Skoda og Volkswagen personbil
Autoria Ski AS:
-
Servicemekaniker
Palfinger Norge
-
Fagsjef analyse
Bilimportørenes Landsforening
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Aktiv 5-serie
BMW skal offisielt lansere sin nye 5-serie i Genève. Men de viser også en konseptbil med hybrid drivlinje.
Det er en stund siden vi kjørte den nye 5-serien første gang, og de første bilene kjører allerede rundt på norske skilter. Likevel skjer den offisielle verdenslanseringen på Genève-utstillingen denne uken.
LES MER: Perfeksjonert 5-serie
Sammen med produksjonsmodellen viser BMW også en konseptbil – 5-serie ActiveHybrid. Den følger etter X6 og 7-serie som også er lansert i hybridutgaver, og trolig kommer den spesielle 5-serien på markedet i 2011.
LES OGSÅ: Aktive hybrider fra BMW
5-serien kombinerer den populære treliters rekkesekseren med twin turbo på 306 hk med en elmotor. Sistnevnte er integrert i den 8-trinns automatkassa og byr på 40 kW – eller 54 hk.
Dermed kan bilen kjøres rent elektrisk og helt utslippsfritt i begrenset hastighet over kortere avstander. Dessuten kan elmotoren levere strøm til utstyr som bilens klimaanlegg når den står stille.
BMW er foreløpig sparsomme med opplysninger, men antyder at 5-serie ActiveHyrbid har et forbruk som ligger ca 10 prosent under en tilsvarende bil med vanlig bensinmotor. Dermed bør man kunne skilte med et CO2-utslipp på under 200 g/km. Det er svært bra for en bil med slike ytelser.