-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Populær BMW i test
Her er neste generasjon BMW 5-serie Touring under testing i skandinavisk vinterkulde.
Denne bilen får du ikke se på veien før om et års tid. Ifølge våre kilder debuterer 5-serie sedan på tampen av 2016, og normalt tar det da ytterligere et halvår før den populære stasjonsvognen kommer.
Populariteten er det liten tvil om - tre av fire som kjøpte en ny 5-serie i fjor, valgt ifølge OFV Touring-utgaven.
Evolusjonsteori
Vi forventer at neste generasjon 5-serie får en videreføring av dagens designtrekk. Dagens modell appellerer til en meget bred kundemasse siden den er mindre ekstrem enn forrige generasjon med Chris Bangles eksotiske designspråk.
Fronten blir ikke ulik dagens modell med hovedlys som «flyter» inn i nyregrillen. Baklyktene får ny utforming og ser ut til å bli slankere og lengre enn på dagens F10/F11.
Karbonplast
Neste 5-serie Touring med kodenavn G31 skal bygges på BMWs fleksible «35up» plattform.
Det betyr at lette materialer som aluminium og CFRP (karbonfiber-forsterket plast) blir en del av selve grunnkonstruksjonen, ekspertise BMW har tilegnet seg gjennom i-modellene.
Drivlinje blir fire- og sekssylindre bensin- og dieselmotorer, og trolig kommer også en ladbar hybrid tidlig på programmet, tilsvarende nye 330e. Den kan bli meget gunstig i det norske avgiftssystemet.