-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Bytryner
Trenger du en ekstra stor håndveske, eller accessoirer til en dag på byen – har du kommet til testen for deg.
Først publisert i Bil 6-2013.
Fiat 500 definerte hva en bybil skulle være da den ble lansert. En Vespa for fire, akkurat så chic som bare en liten italiener kan være. Det var i 1957, da originalen ble lansert.
Frem til den ordinære produksjonen ble lagt ned i 1975 rullet over fire millioner småbiler ut fra fabrikkene i Torino, Desio og Palermo. I 2007 kom den tilbake i en moderne tolkning av originalen. Et av få eksempler på at retrodesign kan fungere også for en bil.
Opel er heller ikke fremmed for småbiler, men sammenlignet med den originale 500en er både etterkrigs-Kadett og selv første generasjon Corsa å regne som store biler.
Nå er Adam på plass, et forsøk på å løfte imaget til Opel ytterligere ovenfor lattegenerasjonen, spørsmålet er hva den har å spille på – når den ikke har historien og imaget Fiat kan kaste i potten.
Det var naturlig å ta Fiat 500 Twinair og Adam Slam ned på Grünerløkka og en runde opp Karl Johan, for å se hvem som fant seg lettest til rette. Samtidig syntes vi det var viktig å teste dem også ute på lande- og motorvei for å se om de kan fylle rollen som en fulltidsbil.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Vårt valg
- Testvurdering og poeng Fiat 500
- Testvurdering og poeng Opel Adam