-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Bytryner
Trenger du en ekstra stor håndveske, eller accessoirer til en dag på byen – har du kommet til testen for deg.
Først publisert i Bil 6-2013.
Fiat 500 definerte hva en bybil skulle være da den ble lansert. En Vespa for fire, akkurat så chic som bare en liten italiener kan være. Det var i 1957, da originalen ble lansert.
Frem til den ordinære produksjonen ble lagt ned i 1975 rullet over fire millioner småbiler ut fra fabrikkene i Torino, Desio og Palermo. I 2007 kom den tilbake i en moderne tolkning av originalen. Et av få eksempler på at retrodesign kan fungere også for en bil.
Opel er heller ikke fremmed for småbiler, men sammenlignet med den originale 500en er både etterkrigs-Kadett og selv første generasjon Corsa å regne som store biler.
Nå er Adam på plass, et forsøk på å løfte imaget til Opel ytterligere ovenfor lattegenerasjonen, spørsmålet er hva den har å spille på – når den ikke har historien og imaget Fiat kan kaste i potten.
Det var naturlig å ta Fiat 500 Twinair og Adam Slam ned på Grünerløkka og en runde opp Karl Johan, for å se hvem som fant seg lettest til rette. Samtidig syntes vi det var viktig å teste dem også ute på lande- og motorvei for å se om de kan fylle rollen som en fulltidsbil.
LES VIDERE:
- Del 1
- Del 2
- Vårt valg
- Testvurdering og poeng Fiat 500
- Testvurdering og poeng Opel Adam