Fiat 500C
Fiat 500C

Fiat 500C
Fiat 500C

Fiat 500C
Fiat 500C

Fiat 500CFoto: Carparazzi©
Fiat 500C
Foto: Carparazzi©
Fiat 500CFoto: Carparazzi©
Fiat 500C
Foto: Carparazzi©
Fiat 500CFoto: Carparazzi©
Fiat 500C
Foto: Carparazzi©
Fiat 500CFoto: Carparazzi©
Fiat 500C
Foto: Carparazzi©
Fiat 500CFoto: Carparazzi©
Fiat 500C
Foto: Carparazzi©
Fiat Grande Punto FaceliftFoto: Carparazzi©
Fiat Grande Punto Facelift
Foto: Carparazzi©
Fiat Grande Punto FaceliftFoto: Carparazzi©
Fiat Grande Punto Facelift
Foto: Carparazzi©
Fiat Grande Punto FaceliftFoto: Carparazzi©
Fiat Grande Punto Facelift
Foto: Carparazzi©
Fiat Grande Punto FaceliftFoto: Carparazzi©
Fiat Grande Punto Facelift
Foto: Carparazzi©
Fiat Grande Punto FaceliftFoto: Carparazzi©
Fiat Grande Punto Facelift
Foto: Carparazzi©

Fiat 500 Cabrio er offisiell

Fiat har sluppet de første offisielle bilder av sin nye 500C. Men vi kan også by på noen ferske spionbilder.

Publisert

Vi har vist spionbilder og manipulerte illustrasjoner av denne modellen tidligere, men nå er den altså offisiell fra Fiat. Skjønt i levende live får først de som besøker Genève-utstillingen i begynnelsen av mars se den, og dermed kan nok de første kundene sette seg bak rattet i sin nye Fiat 500C før sommeren.

SE VÅRE SISTE AVSLØRINGER HER

Som vi har fortalt er det ikke en cabriolet i tradisjonell forstand Fiat nå presenterer, men snarere en ganske konvensjonell 500 der ståltaket er erstattet med et sammenleggbart stofftak. Dette kjøres elektrisk av og på og kan leveres i tre forskjellige farger – elfenben, rødt eller sort.

Og når vi først er inne på farger, så kommer det to spesielle lakkfarger til lanseringen av 500C – perlerød og en spesiell varm grå.

Samme lest

Målene er de samme som for en vanlig Fiat 500 – 3,55 x 1,65 x 1,49 meter.

Det gjelder også drivlinjene hvor du kan velge mellom en 1,3-liters dieselmotor på 75 hk og bensinmotorer på 1,2 liter / 69 hk eller 1,4 liter / 100 hk. Alle leveres med 5-trinns manuell gearkasse som standard, men bensinutgavene kan også kombineres med robotisert Dualogic transmisjon.

For at du skal få se bilen i litt flere vinkler enn du gjør på de offisielle bildene, bringer vi noen ferske spionbilder fra Carparazzi av en umaskert modell.

Mye maskering er det heller ikke på den ansiktsløftede Grande Punto-modellen som er knipset i det nordlige Skandinavia. Det tyder på at modellen som er så populær på hjemmebane får en lettere retusj i fronten, men bildene avslører ingen endringer bak. Hva som skjuler seg under panseret er usikkert, men stopp/start er nok en av egenskapene som vil tilbys.

Dermed skal Grande Punto seile videre inntil en helt ny modell ser dagens lys – trolig i 2012.

Powered by Labrador CMS