-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
En munnfull smågodt
Den enorme Komatsu-hjullasteren tar lett en munnfull av disse småtassene. For Mini Cooper S, Smart Fortwo og Fiat 500 er det så absolutt den beskjedne størrelsen som teller – og med sterk appell til nostalgien.

Først publisert i Bil 10 - 2008.
Hva som er smågodt er avhengig av smak og behag. I denne sammenhengen heller vi i retning av å legge hovedvekten på små, og tone ned godt.
De tre testbilene signaliserer mer livsstil og interesse enn praktisk nytteverdi. Selv om alle tre er mini-biler, er de likevel så forskjellige at det vil være urettferdig å bedømme dem opp mot hverandre som i en vanlig test.
For eksempel spriker prisene mellom 177.000 og 407.000 kroner, og motorytelsen spenner fra 71 til 174 hester. Du vil derfor ikke finne den vanlige poengvurderingen for hver bil, rett og slett fordi det er umulig å sammenligne så ulike biler.
Hver på sin måte er alle de tre småtassene en fryd for øyet, spesielt når vi snakker detaljer. Plassen er imidlertid meget begrenset, mens nostalgifaktoren er høy – i hvert fall for to av bilenes vedkommende. Det er jo nettopp retro som er stikkordet for at de er designet og produsert.
LES VIDERE:
- Fiat 500
- Mini Cooper S
- Smart ForTwo
- Konklusjon
- Tekniske data