-
Salgssjef
Volmax AS
-
Mekaniker
Motor Forum AS Romerike
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
En munnfull smågodt
Den enorme Komatsu-hjullasteren tar lett en munnfull av disse småtassene. For Mini Cooper S, Smart Fortwo og Fiat 500 er det så absolutt den beskjedne størrelsen som teller – og med sterk appell til nostalgien.

Først publisert i Bil 10 - 2008.
Hva som er smågodt er avhengig av smak og behag. I denne sammenhengen heller vi i retning av å legge hovedvekten på små, og tone ned godt.
De tre testbilene signaliserer mer livsstil og interesse enn praktisk nytteverdi. Selv om alle tre er mini-biler, er de likevel så forskjellige at det vil være urettferdig å bedømme dem opp mot hverandre som i en vanlig test.
For eksempel spriker prisene mellom 177.000 og 407.000 kroner, og motorytelsen spenner fra 71 til 174 hester. Du vil derfor ikke finne den vanlige poengvurderingen for hver bil, rett og slett fordi det er umulig å sammenligne så ulike biler.
Hver på sin måte er alle de tre småtassene en fryd for øyet, spesielt når vi snakker detaljer. Plassen er imidlertid meget begrenset, mens nostalgifaktoren er høy – i hvert fall for to av bilenes vedkommende. Det er jo nettopp retro som er stikkordet for at de er designet og produsert.
LES VIDERE:
- Fiat 500
- Mini Cooper S
- Smart ForTwo
- Konklusjon
- Tekniske data